חדשות בארץ

"קיבלתי את החיים במתנה": בן 107 עבר בהצלחה ניתוח להסרת גידול

במרכז הרפואי "כרמל" חששו, אך לבסוף החליטו לנתח את עזיז לוי, שיחגוג את יום הולדתו ה-107 בעוד כשלושה חודשים. "כבר יצא לי לנתח עד היום חולה בן 101 שנה, אבל חולה ומנותח שעוד מעט חוגג 107 שנה, זה עוד לא היה לי", אמר מנהל המחלקה הכירורגית

תמונת אילוסטרציה תמונת אילוסטרציה
אא

עזיז לוי, תושב חצור הגלילית, יחגוג בחודש אפריל הקרוב 107 שנים להולדתו. לפני מספר ימים הוא עבר בהצלחה ניתוח להסרת גידול סרטני במרכז הרפואי כרמל, למרות החשש הגדול של הרופאים, ומאז כבר הספיק להשתחרר לביתו. "אני מודה לצוותים שטיפלו בי", אמר לוי, "לא האמנתי שאקבל טיפול ויחס כאלו בבית חולים ציבורי".

על פי תעודת הזהות, לוי נולד בכורדיסטן שבעיראק בשנת 1915. ד"ר אריה ביטרמן, מנהל המחלקה הכירורגית א' במרכז הרפואי כרמל, מספר כי "כשראינו אותו, חששנו בהתחלה לנתח אותו. חולים בגילו מתמודדים בדרך כלל עם מצבים מורכבים, ומאוד מסוכן לגעת בהם, להרדים ולנתח אותם", מסביר ביטרמן. "אבל לאחר התייעצות עם צוות רב תחומי של בית החולים ועם מומחי הגסטרו שלנו, החלטנו שאנחנו לא מוותרים".

בתמונה: ד"ר אריה ביטרמן והמטופל עזיז לוי. צילום: אלי דדוןבתמונה: ד"ר אריה ביטרמן והמטופל עזיז לוי. צילום: אלי דדון

ואכן, לאחר שמשפחתו של לוי נתנה את הסכמתה, ואחרי לא מעט בדיקות קפדניות, הוסר הגידול מגופו של לוי בהרדמה מלאה, בניתוח שארך 3 שעות ועבר בהצלחה בעזרת השם.

לוי עלה לארץ בשנת 1951 מעיראק. הוא נישא לבתיה ולזוג שישה ילדים. בנם הבכור מיכאל סיפר כי "לא בכל בית חולים הסכימו לנתח את אבא שלי ודווקא בכרמל לא היססו וטיפלו באבא בצורה הכי טובה שאפשר. אני אסיר תודה להם על הטיפול המסור, האישי והמקצועי".

ד"ר ביטרמן, שכבר ניתח אלפי מטופלים, אמר: "כבר יצא לי לנתח עד היום חולה בן 101 שנה, אבל חולה ומנותח שעוד מעט חוגג 107 שנה, זה עוד לא היה לי. אני שמח שהצלחנו להציל את עזיז, כי ללא הניתוח הוא היה בסכנת חיים. אנחנו בביה"ח בכרמל לא מוותרים על אף חולה ובכל גיל, למרות הקורונה והלחצים, למרות גילו המופלג ומורכבות הניתוח, החלטנו לנתח את עזיז ואני שמח שהצלחנו".

לוי הוסיף: "מלאכים בבית החולים הצילו את חיי. אני מרגיש שקיבלתי את החיים שלי במתנה".

תגיות:ניתוחנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה