חדשות בריאות

110 חולי קורונה נפטרו בשבעה ימים, זינוק נוסף במספר החולים הקשים

בבתי החולים מאושפזים 2,126 חולי קורונה, מהם 814 במצב קשה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-8,458

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בשבעת הימים האחרונים נפטרו בישראל 110 חולי קורונה, כך עולה מהעדכון האחרון של נתוני התחלואה והתמותה שנמסר בצהריים (שני) ממשרד הבריאות. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עלה ל-8,458.

על פי הנתונים הרשמיים, מספר החולים הפעילים, נכון לעכשיו, עומד על יותר מ-530 אלף איש, מהם 2,126 המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים הקשים רשם זינוק נוסף, ועומד כעת על 814, מתוכם 222 במצב קריטי. 166 חולים נזקקים להנשמה, ו-17 חולים מחוברים למכשירי אקמו. מצבם של 254 חולים מוגדר בינוני.

מספר המאומתים אתמול עמד על 83,088 – שיא יומי נוסף מפרוץ המגפה. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-23.23% מתוך כ-358 אלף בדיקות לגילוי הנגיף.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן העריך הבוקר, כי בגל התחלואה הנוכחי נדבקו עד כה כמיליון וחצי עד שני מיליון ישראלים בקורונה – פי שלושה-ארבעה ממספר המאומתים הרשמי. "מבחינת מספרי מאומתים יומי, אנחנו נמצאים במקום השני בעולם, עם 10% בדיקות חיוביות, מתחת לאירלנד", אמר בריאיון לאולפן ynet. הוא ציין, כי הנתונים מצביעים על כך ש"ההגעה לשיא תהיה ממש בימים הקרובים, ואז תגיע ירידה".

באשר למספר הצפוי של החולים הקשים, אמר פרופ' סגל: "בינתיים נמשיך לראות גידול, כי יש עיכוב מסוים בין העלייה במספר המאומתים לעלייה במספר החולים קשה. עם זאת, לא נראה שנעבור את השיא של מספר החולים קשה בבתי החולים – 1,200 בגל השלישי. אנחנו גם רואים שהמאושפזים שוהים בבית החולים זמן קצר יותר לעומת מה שראינו בגל הדלתא. זה תומך בהערכה שהאומיקרון גורם לתחלואה פחות קשה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה