טהרת המשפחה

טהרת המשפחה תהפוך אותי ליותר בריאה - מה הקשר?! 5 עובדות שיפתיעו אותך

אימוץ מצוות טהרת המשפחה אומנם הינו צעד רוחני עצום של קיום מצווה, אך הרווח לא מסתיים רק בזה, אלא מאפשר לך חיים בריאים ומאושרים יותר. קבלי 5 עובדות על בונוס הבריאות שמקבלים בקיום מצווה זו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1.הגנה בפני זיהומים. ד"ר אלי שוסהיים ז"ל, שהיה יושב ראש אגודת 'אפרת' ושימש בעברו כרופא מנתח בבית החולים 'שערי צדק', כתב במאמרו "בריאות ואושר בחיי המשפחה" כי בימים שלאחר סיום הדימום מתחיל תהליך של צמיחת תאים חדשים, ובניית קרום הציפוי הרירי של הרחם שנהרס קודם לכן - תהליך שיסתיים רק בתום שבעת הימים. אי שמירת טהרת המשפחה בימים אלו עלול לגרום לזיהומים ודלקות אצל האישה.

ד"ר שוסהיים מסביר כי רק לאחר סיום ימי הוסת ושבעה ימים נוספים שלאחר מכן מסתיים תהליך הבנייה המחודשת של הרחם, ורק אז "קיים קרום רירי חדש המצפה את פנים הרחם. וכן החומר החומצי, המופרש בפרוזדור המוביל לרחם, מחטא בתקופה זו בצורה מרבית, ומסוגל להגן מפני חדירת חיידקים, העלולים לגרום לזיהום ברחם ובחצוצרות".

החומר החומצתי שמגן על האישה בפני זיהומים וחיידקים אינו פעיל בתקופה שבין תחילת הוסת ועד לסיומו פלוס שבעה ימים, בדיוק במקביל לאותה תקופה בה נדרשים בני הזוג לשמור מרחק פיזי זה מזו בשמירת טהרה המשפחה.

2.פחות סיכוי לסרטן הרחם. בתחילת המאה ה-20 ד"ר קרפילד מלונדון אמר בקונגרס הבריאות העולמי: "מן הראוי שכל האנושות תאמץ את חוקי טהרת המשפחה שביהדות!"

ד"ר חירם מ. ווינברגר, ראש המחלקה לנשים בבית החולים הר סיני שבניו-יורק, פרסם את תוצאת מחקרו שהצביעה על פער משמעותי בסיכוי לחלות בסרטן הרחם בין נשים יהודיות, לבין אלו שאינן יהודיות. הנשים היהודיות שהשתתפו במחקר היו דתיות ששמרו על מצוות טהרת המשפחה.

ד"ר ס.צ רובין, עוזרו של ד"ר ויינברגר, המשיך במחקר במשך תשע שנים נוספות, והתוצאה הסופית אליה הגיע הצביעה על כך שהסיכוי של נשים נוכריות לחלות בסרטן הרחם גדול פי 15 מהסיכוי של נשים יהודיות. מחקרים נוספים שנעשו ברחבי העולם חיזקו את הממצאים, וקבעו שסרטן הרחם נדיר באופן יחסי אצל נשים ששומרות טהרת המשפחה.

3. גם לגברים. אפילו לגברים קיימת תועלת בריאותית בשמירת טהרת המשפחה. ד"ר שוסהיים כותב במאמרו "בריאות ואושר בחיי המשפחה" כי שמירת טהרת המשפחה מועילה לפוריות הגבר.

4. בריאות הנפש 1#. חוקרים בתחום הנפש מצאו כי ימי שמירת טהרת המשפחה מתאימים למצבה הנפשי של האישה, וכי המרחק הפיזי בין האיש לאישה בימים בהם ההלכה דורשת לשמור על מרחק תואם למצב רוחה של האישה. כאשר שמירת המרחק מוסכמת בין בני הזוג, כפי שקיים אצל זוגות שומרי תורה ומצווה, הקשר הזוגי נשמר טוב יותר כי לא נוצר מצב של פער בין הגבר לאישה בדיוק באותם ימים בהם מצבם הנפשי אינו תואם זה לזו.

ד"ר סטופס מבריטניה, רופאה לא יהודייה שהתגרשה מבעלה, ערכה מחקר על חיי הנישואין, וכך היא כותבת: "אני שילמתי מחיר כה גבוה עבור חוסר הידע שלי, עד שאני רואה לעצמי חובה קדושה לבוא ולהזהיר את הנשים האחרות, שלא תיכשלנה כמוני". במסקנתה היא כותבת: "שמעתי על חוקי הדת היהודית. זה החוק המתקדם ביותר בעולם בשטח זה. אלה שסידרו את חייהם לפי חוקים אלה - הם המאושרים.

"ההלכה היהודית בנושא טהרת המשפחה מבטאת דרך חיים מתקדמת ביותר, כיוון שהיא בהרמוניה מלאה עם פעילות הגוף של האישה, ומתאימה במדויק לגלים הטבעיים שלה. זוגות השומרים על הלכות אלו של טהרת המשפחה מבוטחים בחיי נישואין מאושרים".

5. בריאות הנפש 2#. ד"ר ברנרד שפיר, רופא בבית החולים "הדסה" בירושלים כותב "עברו אצלי לבדיקה וטיפול רפואי קרוב לשמונת אלפים זוגות נשואים. מתוך ניסיוני הנני מעיד, כי ברור הוא כי הזהירות והפרישות של דיני טהרת המשפחה, תורמות הרבה לשלום בית של בני הזוג, וחיי המשפחה שלהם יותר מבוססים ויותר תקינים" ('טהרת המשפחה בישראל', תשי"ג, עמוד ל"ג).

מה ההיגיון לטבול דווקא במקווה טהרה? האמבטיה בבית שלי זה לא מספיק טוב? הרבנית חגית שירה מסבירה:

 

מה קורה לאישה כשהיא טובלת במקווה? עד כמה זה עוזר לקשר הזוגי שלנו? חגית שירה בסרטון מיוחד, לנשים בלבד:

קראי גם:

לשמור טהרת המשפחה – מה ייצא לי מזה?! 5 דברים שלא חשבת עליהם

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה