טהרת המשפחה

לשמור טהרת המשפחה – מה ייצא לי מזה?! 5 דברים שלא חשבת עליהם

למי יש כוח וזמן כדי להתחיל להתעסק עם שמירת טהרת המשפחה? ההקפדה על הריחוק בין בני הזוג, ההכנות למקווה והטבילה בה – בשביל מה צריך את כל זה על הראש?

(התמונה באדיבות ארגון טהרת הבית)(התמונה באדיבות ארגון טהרת הבית)
אא

לפנות זמן וללכת פעם בחודש למקווה, לעשות כל פעם מחדש את ההכנות הנדרשות – מי צריך את זה על הראש? בשביל מה זה טוב? גם אם זו מצווה, יש הרבה מעשים טובים שאני עושה, אז למה שאני אכביד על עצמי דווקא עם המצווה הספציפית הזו שנראית לי כבדה מדי? מה כל כך מיוחד דווקא בה?

הנה כמה דברים מדהימים שתוכלי לקבל דווקא מהמצווה שנקראת "טהרת המשפחה":

1. טיהור אנרגטי. מי המקווה נראים זהים למים שזורמים מברז האמבטיה שבבית, אבל מבחינה רוחנית הם שונים לחלוטין. מי המקווה הם מי גשמים שלא נותקו מן הקרקע או שהם מחוברים אל הקרקע על ידי השקה. מסיבה זו הם מכונים "מים חיים", ויש להם כוח סגולי לטהרה. זאת לעומת המים שזורמים אצלנו בבית שהם "מים מנותקים", ואין להם כל השפעה רוחנית עלינו.

חשוב להדגיש כי כאשר האישה מגיעה למקווה, אין המטרה לעבור ניקיון פיזי (שהוא שלב מקדים בלבד כהכנה לקראת הטבילה), אלא המטרה היא לעבור טיהור רוחני.

ממה בדיוק צריך לעבור טיהור? בימי הווסת האישה נמצאת במצב רוחני הנקרא "נידה", המעיד על אובדן פוטנציאל לחיים. כל מגע עם אובדן חיים יוצר טומאה באדם, שהיא חציצה רוחנית הקיימת בו. ישנם סוגים שונים ודרגות שונות של אובדן חיים היוצרים טומאה, ולכל סוג נדרש הליך טהרה שונה. במקרה של טומאת נידה, כדי לעבור לסטטוס הרוחני "טהרה" נדרשת טבילה במקווה.

לאחר הטבילה האישה יוצאת עם אנרגיות רוחניותחדשות שלא היו לה טרם הטבילה, והדבר הוכח על ידי צילומי הילה.

מה קורה מבחינה אנרגטית לאישה אחרי שהיא טובלת במקווה?

2. הקסם של הקשר הזוגי. המצוות שהקב"ה נתן לנו מלאות בתרומה לשיפור איכות החיים פה בעולם הזה. אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא מצווה זו ששומרת על הקשר הזוגי מפני שחיקת השגרה, ותורמת רבות לריענון שלו. יצירת הריחוק בין בני הזוג בימי החודש בהם בני הזוג אסור זה לזה יוצרת געגוע בין השניים, כלומר הגבלת הקשר יוצרת למעשה שמירה על הקשר הזוגי. ובמילים אחרות, דווקא זמני הריחוק הפיזי שבקשר הם הגורמים לחיבור חזק ובריא בין השניים לאורך שנות הנישואים.

ד"ר סטופס מבריטניה, רופאה לא יהודייה שהתגרשה מבעלה, ערכה מחקר על חיי הנישואין, וכך היא כותבת: "אני שילמתי מחיר כה גבוה עבור חוסר הידע שלי, עד שאני רואה לעצמי חובה קדושה לבוא ולהזהיר את הנשים האחרות, שלא תיכשלנה כמוני". במסקנתה היא כותבת: "שמעתי על חוקי הדת היהודית. זה החוק המתקדם ביותר בעולם בשטח זה. אלה שסידרו את חייהם לפי חוקים אלה - הם המאושרים.

"ההלכה היהודית בנושא טהרת המשפחה מבטאת דרך חיים מתקדמת ביותר, כיוון שהיא בהרמוניה מלאה עם פעילות הגוף של האישה, ומתאימה במדויק לגלים הטבעיים שלה. זוגות השומרים על הלכות אלו של טהרת המשפחה מבוטחים בחיי נישואין מאושרים".

להרחבה, מומלץ לקרוא גם: הסוד היהודי: זה מה שאת צריכה לעשות כדי שהשגרה לא תהרוס את הקשר ביניכם

3. קיום של מצווה עצומה, והצלה מאינספור עבירות. כאשר האישה טובלת במקווה עם סיומם של ימי המחזור + ספירת 7 ימים נקיים, היא עוברת לסטטוס רוחני של טהרה. כל עוד האישה לא טבלה במקווה, היא נמצאת במצב נידה אף לאחר סיומם של ימי המחזור. כאשר האישה נמצאת במצב נידה, היא ובעלה אסורים זה לזה, ואף נגיעה קלה בלבד אסורה בין השניים במצב זה.

(התמונה באדיבות ארגון טהרת הבית)(התמונה באדיבות ארגון טהרת הבית)

ישנו איסור נגיעה בין גבר לאישה כאשר האישה נמצאת במצב "נידה", כולל אף מגע של חיבוק ונישוק בלבד, ומדובר באיסור תורה, ככתוב בתורה: "וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ" (ויקרא י"ח, י"ט), ומגע זה נכלל בכלל אביזרייהו דגילוי עריות.
כאשר מדובר ביחסים בין זוג נשוי בעוד האישה לא טהורה הרי זהו איסור נידה שעונשו כרת. כמו כן, לדעת רוב הפוסקים נכלל הדבר בגדר של גילוי עריות ויהרג ואל יעבור.

שמירת טהרת המשפחה משמעה שמירת נגיעה (כל סוג של מגע) בין הבעל לאישה עד לטבילתה של האישה, וקיומן של עוד כמה פרטי הלכות הכוללות בדיקות והכנות לפני הטבילה במקווה. כאשר זוג נשוי אינו שומר טהרת המשפחה, הכוללת שמירת נגיעה בימים בהם הם אסורים זה לזו כל מגע באותם ימים הופך לעבירה, ובכך מצטברות להן עבירות רבות. מלבד זאת, במידה ולאחר סיומם של ימי המחזור + ספירת 7 ימים נקיים, האישה הייתה הולכת למקווה (תוך שמירת פרטי ההלכות המקדימות) וטובלת במקווה כהלכה, היא הייתה נטהרת והם היו הופכים להיות מותרים זה לזו, אך משום שהיא לא נטהרה, היא עדיין נשארת במצב "נידה", ובכך ממשיך איסור הנגיעה בינה לבין בעלה, וכל מגע הופך לעבירה, וזאת בשעה שהם היו יכולים להיות מותרים זה לזו. אותן עבירות, באותם ימים בהם הם היו יכולים להיות מותרים זה לזו, היו יכולות להימנע על ידי טבילה במקווה.

בעצם קיום מצוות טהרת המשפחה הזוג זוכה להינצל מאינספור עבירות חמורות, והאישה זוכה לקיים מצווה ענקית העומדת בבסיס היהדות ומהווה את יסודות הבית היהודי.

4. טיפוח קבוע פעם בחודש. עם כל הטרדות והעומס היום-יומי, לפעמים אנחנו הנשים שוכחות את עצמנו. קבלת מצוות טהרת המשפחה מזכירה לך דרך הכרח את הזמן האישי שלך לניקוי יסודי וטיפוח עצמי, באמצעות ההכנות הנדרשות וההכרחיות טרם הטבילה.

5. יתרון בריאותי. שמירת טהרת המשפחה המונעת יחסים בין הזוג בימי נידתה של האישה שומרת על בריאותה ומגנה עליה מפני מחלות. ד"ר אלי שוסהיים כותב במאמרו "בריאות ואושר בחיי המשפחה": "הרפואה מצביעה על העובדה הסטטיסטית הידועה והמפורסמת, שסרטן צוואר הרחם, שהיה עד לפני עשרות שנים הנגע הממאיר השכיח ביותר אצל נשים לא-יהודיות בעולם כולו, כמעט ולא היה מצוי אצל נשים יהודיות. וזאת בכל הפזורה היהודית, ללא קשר לארץ, מוצא, עדה וכדומה... למרבה הפלא והכאב, דווקא בשנים האחרונות חלה עלייה מדאיגה של סרטן צוואר הרחם אצל נשים יהודיות, צעירות במיוחד, ועוד יותר בין ילידות הארץ.

"מידי שנה מתגלים בארצנו כמאה מקרים חדשים של סרטן צוואר הרחם, אצל נשים יהודיות. חוקרי הסרטן בימינו, תמימי דעים, שמחלת סרטן צוואר הרחם - יש לה קשר ישיר עם יחסים בין בני הזוג. הם מסבירים את סיבת השכיחות הנמוכה ביותר של המחלה, שהייתה קיימת עד לפני כמה עשרות שנים אצל נשים יהודיות, בצורה הייחודית של קיום זמני ההפסקות ביחסים, הקיימים אך ורק בעם היהודי. אורח חיים זה, היה עד לפני עשרות שנים, מובן מאליו אצל כל נשות ישראל בכל קצוות תבל, כמעט ללא יוצאות מן הכלל, גם בין נשים שלא הקפידו במיוחד על קיום שאר מצוות התורה. חוקרי הסרטן מציינים, שחוסר הקפדה על היחסים בין בני הזוג לפי מסורת ישראל, בעשרות השנים האחרונות, וכן המתירנות המשתוללת בתקופתנו, מסבירים את אובדן ה"חיסון" בפני מחלה נוראה זו, ועליית שכיחותה מידי שנה אצל נשים יהודיות".

עוד אמר ד"ר קרפילד מלונדון בתחילת המאה ה-20 בקונגרס הבריאות העולמי: "מן הראוי שכל האנושות תאמץ את חוקי טהרת המשפחה שביהדות".

 

נשמע טוב ומשכנע, אבל עדיין מרתיע אותי להתחיל עם זה

רבות יכולות לחשוש ולהירתע מהמחשבה שעליהן ללכת למקווה. הן אף פעם לא היו שם, לא יודעות מה צריך לעשות לפני, עם מי צריך לדבר ומה בכלל הולך לקרות שם...

אז בואו נעשה לעצמנו קצת סדר בראש. טבילה היא דבר הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע, וזה בסך הכול דורש כמה הכנות מקדימות, פשוטות וקלות שצריך לעשות. הטבילה עצמה גם כן פשוטה ומהירה מאוד - אין צורך בשנורקל...

החששות מציירות לנו בדמיון משהו שהוא שום כלום כעסק רציני, מטריח וקשה. ככה הדמיון פועל בכל דבר שבקדושה, וככל שהדבר עוצמתי וחזק יותר כך כוחות מצדו של היצר הרע ינסו לחבל בקיום המצווה ולהכניס בנו עצלות, תירוצים ורתיעה מפה ועד להודעה החדשה.

לאחר הטבילה, את תזכי לצאת עם אנרגיות רוחניות שלא היו לך קודם, ועם מצווה ענקית שתלווה אותך.

אז מה עושים עכשיו? לקראת טבילה במקווה יש לבצע הכנה מקדימה ולהסיר חציצות מהגוף. על מנת לקבל את ההסבר המדויק בצורה הכי מובנת וקלה, פשוט תרימי אלינו טלפון למחלקת "מתחברות – טהרת המשפחה", ואחת המדריכות תעניק לך ייעוץ אישי נשי ותסביר לך את כל מה שאת צריכה לדעת.

מחלקת 'מתחברות' - הדרכה, ייעוץ והכוונה לנשים בטהרת המשפחה (ללא עלות)
טל' 02-6301516 | mit@htv.co.il

מה ההיגיון לטבול דווקא במקווה טהרה? האמבטיה בבית שלי זה לא מספיק טוב? הרבנית חגית שירה מסבירה:

מה קורה לאישה כשהיא טובלת במקווה? עד כמה זה עוזר לקשר הזוגי שלנו? חגית שירה בסרטון מיוחד, לנשים בלבד:

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה