חדשות בריאות

האם הגענו לשיא התחלואה, והגל החמישי מאחורינו? מנהל מחלקות הקורונה ב’הדסה’ משיב

"השבוע נגיע לשיא הנדבקים", מעריך פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקות הקורונה בבתי החולים 'הדסה' בירושלים. "הסיפור לא נגמר. בשבועיים הקרובים העומס בבתי החולים יתגבר"

  • כ"א שבט התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

האם גל האומיקרון לקראת דעיכה, והגענו לשיא התחלואה? פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקות הקורונה בבתי החולים 'הדסה' בירושלים, השיב על שאלה זו. בשיחה הבוקר (ראשון) עם FM103 אמר הפרופסור כי הוא מעריך שהשבוע יגיע מספר הנדבקים לשיא, ועל כן בשבועיים – שלושה הקרובים יהיה עומס חריף בבתי החולים.

"רק השבוע נגיע לשיא הנדבקים", העריך פרופ' מבורך. "אני מעריך שעוד שבועיים-שלושה עדיין יהיה עומס מתגבר בבתי החולים. הסיפור לא נגמר"

מבורך התייחס למבצע החיסונים ואמר: "אני חושב שהממשלה פעלה נכון בעניין החיסונים, מצטער שיש מאות אלפים שלא חוסנו עדיין".

השבוע יתקיימו דיונים מכריעים של בכירי משרד הבריאות, צפויה להתקבל הכרעה: האם יבוטל התו הירוק? זאת לאור מצב התחלואה והעובדה שלמעלה ממחצית מהנדבקים כיום בגל האומיקרון הם מוגנים (מחוסנים או מחלימים).

"התו הירוק הפך לנטל", אומר בכיר במרד הבריאות ל'ישראל היום'. "וכשאנחנו מדברים על 'חיים עם הקורונה' כמובן שעדיף בלי תו ירוק. הדיון שאנחנו מקיימים הוא מה הערך האפידמיולוגי של התו לעומת המחירים. אנחנו מבינים שהתו הירוק הפך לנטל. יש עדיין נגיף דלתא שלא נעלם ושם יש ערך לתו הירוק".

הבכיר ציין כי במשרד הבריאות עדיין מתחבטים בנושא, אך עליהם להכריע עוד השבוע, זאת כיוון שישנם מאות אלפים שהתו הירוק שלהם יבוטל במהלך חודש פברואר או מרץ. כזכור, גם בעלי בדיקה סרולוגית חיובית וילדים מחלימים עד גיל 12 הוחלט בעבר כי תוקף התו הירוק שלהם יהיה עד לחודש מרץ.

ההערכה היא שההחלטה תהיה גורפת לכל הענפים במשק. נבחנת אפשרות שהתו הירוק יוחלף על ידי תו סגול (מגבלת התקהלות) שתהיה שונה בין תחומי פעילות שונים (מסחר, תרבות וכו') אך להחלטה כזו יש משמעויות כלכליות כבדות וגם נושא זה נשקל.

לפני עליית גל התחלואה, המליץ קבינט המומחים הלאומי לקורונה לעבור למגבלת התקהלות (תו סגול). באיגוד רופאי בריאות הציבור המליצו לאחרונה כי "יש לעודד התחסנות כנגד קורונה בכלים מקצועיים של בריאות הציבור ולא דרך מדיניות תו ירוק".

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבועיים הראשונים של ינואר התחסנו 62,000-65,000 ישראלים ליום בממוצע. בשבוע החולף המספר צנח באופן דרסטי ונע בין 10,000 ל-20,000 מתחסנים ליום בלבד.

"אנו מוטרדים מהמספרים", אמר הבכיר בהתייחסו למספר המחוסנים שירד בשבוע האחרון. "יש ערך רב מאד לחיסון ובעיקר לחיסון 'טרי'. חלק מהירידה בביקוש לחיסונים קשורה לשיח סביב החיסונים והמחקר שהתפרסם על יעילות החיסון הרביעי. השיח נגד החיסונים מקבל זווית מוטעית שגורמת לא התחסן. גם העובדה שהאומיקרון מדביק מחוסנים ואנשים פחות מאמינים בו משפיעה".

בתוך כך, העומס בבתי החולים גובר, ובשל הבידודים וגל התחלואה אין מספיק אנשי צוות. נכון לאמש (מוצ"ש) מספר החולים הקשה עמד על 732, בעוד 9867 אנשי צוות מבודדים.

 

תגיות:תחלואהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה