חדשות בארץ

המתווה החדש לתלמידים הוחלט סופית: בדיקות אנטיגן במקום בידודים

החל מיום חמישי הבא יחול מתווה הבידודים החדש לתלמידים, והוא כולל בעיקר בדיקות שיבוצעו בבתי הספר, במקום בידודים באופן גורף

  • י"ח שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעו הערב (חמישי) על שינוי משמעותי במתווה הבידודים במערכת החינוך, שיכלול בעיקר בדיקות במקום בידודים.

המתווה יכנס לתוקף ביום חמישי הבא (כ"ה שבט, 27.1), ועל פיו ילדים בגילאי 0-18 לא ייכנסו לבידוד בעת חשיפה למאומת. במקום זאת יבצעו הילדים, גם המחוסנים, בדיקות אנטיגן מהירות על בסיס קבוע פעמיים בשבוע. ילדי הגנים ייבדקו על ידי ההורים, בעוד ילדי בתי הספר והתיכונים ייבדקו על ידי נאמני הקורונה. ילדים שיימצאו מאומתים לא יוכלו להגיע למסגרות החינוך, בעוד השאר ימשיכו בלימודים כרגיל.

על פי המתווה, התלמידים יבצעו 2 בדיקות בשבוע, בראשון ורביעי. משרד הבריאות הציג תחילה מתווה לפיו התלמידים יעשו 3-4 בדיקות, אך שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התנגדה לו.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "הערב יש לנו בשורה: ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף החל מעוד שבוע. הילדים ייבדקו פעמיים בשבוע לפני ההליכה לבית הספר - ביום ראשון בבוקר וביום רביעי בבוקר. מי שיימצא חיובי או יש סימפטומים - הוא נשאר בבית".

ראש הממשלה הוסיף כי "הועברו עד כה שלוש בדיקות, ונעביר בקרוב עוד עשרות מיליוני בדיקות נוספות. כמעט כל ההורים חווים מצוקה. מספר המבודדים בקרב הילדים גדול וקשה לקיים ככה חיי שגרה בבית ובלימודים. אני קשוב למצוקה, אבל אנחנו נזהרים בכל מה שקשור לבריאות הילדים שלנו - לכן חיכינו.

"בזכות החלטות נכונות ומהירות הצלחנו לעבור את הגל בצורה הכי טובה בעולם", אמר ראש הממשלה. "אבל האחריות מוטלת גם על ההורים - אם הילד חולה או שהבדיקה יצאה חיובית, אל תשלחו את הילד לבית הספר או לגן. הגל הזה קשה אך הוא יסתיים מהר יחסית לגלים הקודמים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "שמרנו על מערכת חינוך פתוחה. הכי פשוט היה לשלוח את כל התלמידים הביתה לשבת מול מסכים. אנחנו עוברים מבידודים למדיניות של בדיקות שיחולקו חינם. מי שיימצא חיובי - יישאר בבית. כל היתר יוכלו להמשיך ללמוד".

תגיות:נגיף הקורונהאומיקרוןבידודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה