הורים וילדים

אב גרוש בפוסט קורע לב: "הורים שמתגרשים - לא מתגרשים מילדים"

עו"ד יהודי-אנגלי שהתגרש לפני כעשור ומאז לא ראה את ילדיו ונכדיו, בפוסט שהפך לויראלי: ""פצעי הפרידה בין הורים לילדים נשארים רעננים ופתוחים, באופן קבוע. אני מדבר כהורה שלעולם לא יוותר ויתמיד בסבלנות לתקשר, תמיד מנסה"

אא

פוסט של אב גרוש בשם אריאל אבל - כובש את הרשתות החברתיות באנגליה. 

אבל (באנגלית: abel) הוא עו"ד יהודי-אנגלי שהתגרש לפני כעשור - ומאז, לא ראה את ילדיו. ארבעת ילדיו גרים עם אמם בארגנטינה, לאחר שבני הזוג עברו גירושין בלתי נעימים. "הורים שמתגרשים, לא מתגרשים מילדים", פותח אבל את הפוסט שלו וכותב. 

בפוסט מתייחס אבל למקרה מפורסם באנגליה - המקרה של בת' אלכסנדר שנולדה במנצ'סטר אך בית משפט אוסטרי אסר עליה ליצור קשר עם התאומים בני ה-12 שלה, שנלקחו על ידי אביהם לארץ מוצאו. "אני מדבר כהורה, שלאחר ההפרדה לא היה לו כל סיכוי למגע עם ארבעה ילדים, בזמן שהם מתחת לגיל 18. זה מה שקורה כשההורה שהילדים חיים איתו, לא משתף פעולה. כאחד שנאלץ להתמודד עם סיטואציה דומה, אני יכול להגיד לכם שעם כל יום שעובר - הנזק גדל, והזמן לא מרפא. 

"פצעי הפרידה בין הורים לילדים נשארים רעננים ופתוחים, באופן קבוע. אני מדבר כהורה שלעולם לא יוותר ויתמיד בסבלנות לתקשר, תמיד מנסה. ועם זאת, אני לא  יכול היום לתקשר עם כל ילדיי. הורים שנלחמים לשמור על בן או בת הזוג לשעבר שלהם מחוץ לחיי ילדיהם, צריכים במקום זאת להילחם כדי להשאיר את ההורה בחיי ילדיהם. אל תשאלו, למה הורים לא נלחמים קשה יותר כדי לראות את ילדיהם; תשאלו במקום זאת: למה הם צריכים לריב בכלל? אני מדבר כאחד שהלך לבית משפט להציל נכד מחיים שלמים של ניכור מאביו וסבתו, ולהעבירו למשפחה אומנת".

כשאבל סיפר את המקרה לאשתו, היא הציעה שהם יקבלו את הילד הזה אל ביתם, ואבל הסכים. כעת, הבת שלו מנישואיו החדשים והנכד שאותו לקח לחיק משפחתו ואימץ אותו כנכד חורג כדי להציל אותו מסבו וסבתו - הם החברים הכי טובים למשחק. "זה מביא דמעות של אושר לעיניי לראות אותם ביחד, אפילו כשהלב שלי כואב והנשמה שלי מתפללת ליום שבו יתאפשר לי לראות את הנכדים האחרים שלי", הוא אומר. 

"אף הורה, ילד, או סבא וסבתא - לא צריכים לסבול את ייסוריה של פרידה שכזו. הניכור ההורי הוא נרקיסיזם אכזרי כמו גט, ומה שכל ההורים צריכים להבין ולקבל זה שכשהם מתגרשים - הם מתגרשים אחד מהשני ולא מהילדים שלהם. חיי משפחה לא נגמרים כשמתקיימים גירושין להפך, המשפחה ממשיכה להתקיים במקום שיש ילדים, ויש לעשות כל מה שניתן כדי לשמור יחד על היחידה המשפחתית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד הרס לחייהם החפים מפשע של ילדים להורים שמונעים את ההורה האחר, להיות בסביבה. הגיע הזמן לחנך את עצמנו מחדש ולפתוח ראש ולב למצבם הקשה של אותם הורים וילדיהם שמתוך סבל נרחב ויתרו על התקווה להיות שם בשביל הילדים שלהם, כתא משפחתי גם אחרי הגירושין".

תגיות:משפחההוריםחשובגרושיםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה