חדשות בריאות

פרופ' נחמן אש: ייתכן שאנו עומדים על 200,000 מאומתים ליום

פרופסור נחמן אש מודה שהשליטה של משרד הבריאות בהתפשטות האומיקרון נמוכה מאוד, והתייחס לבידודי הילדים

  • י"ז שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מודה שהשליטה של משרד הבריאות בגל התחלואה הכבד, נמוכה מאוד. את הדברים אמר הבוקר (רביעי) בראיון לגלי צה"ל. "אנחנו מבינים שהשליטה באירוע נמוכה מאוד. אי אפשר להגיד שאנחנו קוטעים שרשראות הדבקה כפי שעשינו בעבר, גם אם הצעדים שלנו מצמצמים הדבקות. הגל הזה הוא אתגר עבורנו בכל נקודה ונקודה.

"אנו יודעים שהמחלה של האומיקרון קלה יותר, מספר החולים המחוברים לאקמו לא עלה בכלל ומספר המונשמים עומד על כ-100. זה בוודאי נותן מרווח נשימה גדול יותר לבתי החולים, אבל יש עומס ניכר על המחלקות ועל המיון", אומר פרופ' אש.

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס להחלטה לקצר את ימי הבידוד למאומתים, ואמר כי גם מי שיוצא חיובי בבדיקות של היום הרביעי והחמישי – יכול לצאת מבידוד ביום השביעי. "אנחנו מעריכים שחלק מהמשוחררים ביום החמישי יהיו עדיין מדבקים, לכן חייבנו בבדיקת אנטיגן שמזהה האם אתה מדבק. מי שיצא חיובי בשתי הבדיקות, ביום הרביעי והחמישי, יכול להפסיק להיבדק ולצאת ביום השביעי מבידוד", אמר.

הפרופסור התייחס למתווה הבידודים לילדים, ולכוונה לבטלו באופן מוחלט. "אם לא נראה התפרצות מיוחדת של תסמונת PIMS במדינות אחרות, נוכל לשנות את מתווה הבידודים לילדים - עד כדי ביטול מוחלט", אמר. "זה נטל גדול מאוד על הציבור, ואני מקווה שזה יקרה בימים הקרובים".

פרופסור אש התייחס לשבירת שיאי המאומתים, ולעובדה כי רבים מהם נבדקים באמצעים לא מפוקחים. "אתמול היו 71 אלף מאומתים, ההערכה שלנו היא שיש לפחות פי שניים או שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום".

תגיות:מאומתיםפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה