חדשות בעולם

מנכ"ל משרד הבריאות המולדובי ליהודים: "הצלתם חיים"

אחרי שמצבה של מולדובה התדרדר ותושבים רבים נדבקו ומתו מנגיף הקורונה, התקבל ציוד רפואי שגויס דווקא על ידי היהודים. מנכ"ל משרד הבריאות לקהילה היהודית: "הצלתם חיים"

קרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובהקרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובה
אא

אור לגויים: 250 אלף מסכות K95 שנשלחו בידי ארגון 'גלובל ג'ואיש' (GJARN) מניו-יורק שבארה"ב למולדובה, הגיעו בסוף השבוע לרפובליקה שמוגדרת "המדינה הענייה באירופה", והן מחולקות עתה לנזקקים בכל רחבי המדינה. במולדובה שבה כ-4 מיליון תושבים, מתו עד כה מהנגיף 10,444 בני אדם – בהם יותר מ-100 יהודים, כולל ניצולי שואה רבים. מצבם של 131 תושבים מוגדר קריטי.

שלוחי חב"ד במדינה, ביחד עם רבה הראשי של מולדובה הרב יוסף-יצחק אבלסקי, קורסים תחת הנטל. השליחים, שרובם מתגוררים בעיר הבירה קישינב וחלקם בערים הגדולות במולדובה, מעניקים מידי יום ארוחות חמות לניצולי שואה שאינם יכולים לצאת מן הבתים בשל התפשטות המגפה, מסייעים לחולים, עסוקים במלאכת טהרת הגופות המצטברות ומסייעים למשפחות שקרוביהן נפטרו מהקורונה.

כעת, בשיתוף פעולה בין הרבנים זושא אבלסקי, יו"ר הקהילה היהודית במולדובה והרב אבצן, נרכש בארה"ב ציוד רפואי במשקל של כ-4 טון ובעלות של כחצי מיליון דולרים.

מנכ"ל משרד הבריאות המולדובי בוריס גולובין קיים מסיבת עיתונאים במשרדו בקישינב ושיבח את הקהילה היהודית: "עד סוף השבוע כל המסכות והכפפות יישלחו למרכזים הרפואיים ברחבי הרפובליקה ולאזורים שבהם תחלואה גבוהה במיוחד", הוא הבטיח, "אנו אסירי תודה לכם על ההזדהות עם גורלה של הרפובליקה. הסיוע הזה חשוב מאוד עבורנו".

נשיא הקהילה היהודית שמחה בוז'ור אמר: "כולנו חיים זה לצד זה במולדובה במשך מאות שנים. אנחנו שותפים מלאים בגורל המדינה ואני נרגש שיש ביכולתנו לסייע לרפובליקה. אני תקווה שבקרוב נוכל להכריז על משלוח נוסף של תרומות עם ציוד רפואי".

קרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובהקרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובה
קרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובהקרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובה
קרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובהקרדיט תמונה: משרד הבריאות מולדובה

תגיות:הצלת חייםקורונהמולדוביה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה