חדשות בעולם

צוות חוקרים טוען: "יהודי הסגיר את אנה פרנק"

לאחר מחקר של 6 שנים, היסטוריונים טוענים שנוטריון יהודי הוא זה שהסגיר את משפחתה של אנה פרנק על מנת להציל את משפחתו

  • ט"ז שבט התשפ"ב
אא

צוות מומחים, הכולל סוכן FBI לשעבר וכ-20 היסטוריונים, קרימינולוגים ומומחי מידע, שחקר בשש השנים האחרונות את סיפורה של אנה פרנק, טוען כי הנוטריון היהודי ארנולד ואן דן ברג הוא ככל הנראה האיש שגילה את מקום המסתור של המשפחה תמורת הצלת חיי משפחתו.

פייטר ואן טוויסק, אחד מחברי צוות החוקרים, אמר לתקשורת כי ישנו סיכוי גבוה שואן דן ברג הסגיר את בני משפחת פרנק לנאצים, שנתפסו באוגוסט של שנת 1944 ונשלחו למחנות הריכוז.

אנה נפטרה מטיפוס במחנה הריכוז ברגן בלזן והתפרסמה בזכות יומנה, שנשמר על ידי חברת משפחתה. היומן הועבר לאביה, שפרסם אותו בשנת 1947, ובמשך השנים הוא תורגם ל-60 שפות.

הניסיון לזהות את האדם שהסגיר את המשפחה לא נועד להוביל להעמדתו לדין, אלא לפתור את אחת התעלומות הגדולות בהולנד מתקופת מלחמת העולם השנייה. החוקרים יצרו מאגר מידע שכלל רשימות של משתפי פעולה עם הנאצים, מודיעים, מסמכים היסטוריים, רישומים משטרתיים ומחקרים קודמים כדי לגלות כיוונים חדשים בחקירה.

הם בנו עשרות תרחישים ומיקומים של חשודים על המפה כדי לגלות מיהו האיש שהודיע לנאצים על מיקום המשפחה ומה היה המניע שלו. על פי המחקר, ואן דן ברג היה חבר במועצה היהודית של אמסטרדם, שהוקמה על ידי הנאצים כדי לעקוב אחרי יהודים. לחברי המועצה היו רשימות של כל היהודים בעיר. במחקר צוין כי הוא לא נשלח למחנה ריכוז לקראת סוף המלחמה, אך הוא מת בשנת 1950 מסיבות מסתוריות.

הממצאים החדשים על הסגרתה של אנה פרנק יופיעו בספר חדש של הסופרת רוזמרי סאליבן.

תגיות:חדשותאנה פרנקשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה