חדשות בארץ

הכינו את המעילים: גל קור ברחבי הארץ – סיכוי לשלג בירושלים

גל קור חריג שמלווה אותנו היום צפוי להימשך כל השבוע. מחר הגשם יתחדש, ביום רביעי צפוי לרדת שלג בחרמון וישנו סיכוי לשלג בירושלים. כבאות והצלה לישראל מזהירים כי גל הקור עלול לגרום לשריפות

  • ט"ו שבט התשפ"ב
אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

הכינו את השמיכות והמעילים: המערכת הגשומה הסתיימה וצפויה להתחדש מחר (שלישי), אך בינתיים גל קור חריג מורגש ברחבי הארץ. היום קר מאוד, ובירושלים מדדו עד 7 מעלות בלבד, במצפה רמון 6 מעלות ובצפת רק 5. גם תושבי המרכז זכו למנת קור משמעותית, אך לא קיצונית כמו בהרים הגבוהים.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, בהמשך היום יהיה בהיר וקר, ובלילה קר מאוד עם טמפרטורות שיגיעו לאפס מעלות בחלק מאזורי הארץ, גם בדרום.

ביום שלישי יעשה בהיר עד מעונן חלקית ועדיין קר מהרגיל לעונה. בלילה הגשם יחזור והעננים שייכנסו לאזורינו יעלו את הטמפרטורות במקצת, אך עדיין יהיה קר באופן יחסי. הגשם צפוי להתחיל לרדת בשעות הלילה ולהימשך גם ביום רביעי – מהצפון ועד לנגב. אז שוב ייכנס גל קור ושלג יכסה את החרמון. גם בצפון הגולן צפוי שלג וייתכנו חסימות צירים זמניות. בהרי ירושלים ובהרים מעל גובה של 800 מטרים ייתכן שירד שלג בשעות הערב ברביעי, אך הוא יהיה קל וככל הנראה לא יצטבר על הקרקע ליותר ממספר דקות.

השתמשו ברדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חוםהשתמשו ברדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חום

כבאות והצלה לישראל פרסמו כי גל הקור עלול לגרום לשריפות, הנגרמות כתוצאה משימוש באמצעי חימום לא בטיחותיים כמו תנורי סלילים ומפזרי חום, אשר היו צמודים למיטה או לחומרים דליקים אחרים. על כן, הומלץ להשתמש באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חום. בנוסף, הודגש כי יש להימנע מהנחת בגדים או שמיכות על מפזר חום או רדיאטור, יש להרחיק את אמצעי החימום מחומרים דליקים ולכבות את מכשיר החימום בצאתנו מהחדר. צוין כי מכשירי החימום עלולים לגרום לשריפה גם ללא מגע, אלא מקרינת החום הנפלטת.

בשירותי בריאות כללית ממליצים לדאוג לטמפרטורה קבועה בחדרי המגורים, שתהיה בין 20 ל-24 מעלות צלזוס במשך כל שעות היממה. בנוסף, יש לשמור על לחות האוויר בחדר, על מנת שהאוויר לא יהיה יבש מדי, בגלל החימום ואפשר להשתמש במכשיר אדים להגברת הלחות. עוד מומלץ לאוורר את חדרי המגורים.

תגיות:מזג אווירשלג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה