חדשות מדע וטכנולוגיה

לא רק למלחמה בקורונה: הכירו את המסכה שתעקוב אחר מצבכם הנפשי

הכירו את פייסביט - מסכה חדשה שתוכל להתריע על מצבי לחץ וחרדה. מדובר במסכת פנים רגילה שאליה מחובר חיישן שהופך אותה למסכה חכמה. המסכה גם תוכל להתריע מתי עליכם להחליפה ומתי ישנו מצב בו אתם מסכנים את עצמכם לחשיפה לנגיף הקורונה

אא

נראה כי אנחנו לא זוכרים כיצד נראו חיינו ללא מסיכות פנים. מאז החלה מגפת הקורונה, חברות שונות החלו לפתח מסכות פנים חכמות שהפכו לטרנד לוהט. כפי שנראה כרגע, המסכות לא מתכוונות לעזוב את חיינו בקרוב, ולכן ההמצאה החדשה של אוניברסיטת נורת'ווסטרן באילינוי, ארצות הברית, מהווה פיתוח מעניין וחדשני.

פייסביט היא מסכה שפותחה על ידי מהנדסים באוניברסיטת נורת'ווסטרן, אליה מחובר צ'יפ-חיישן קטן. אותו צ'יפ מתחבר למסכות הפנים הרגילות שכבר יש לנו והופך אותן למסכות חכמות.

צילום: אוניברסיטת נורת'ווסטרן צילום: אוניברסיטת נורת'ווסטרן

החיישן מופעל על ידי סוללה ומצויד במגנט שנצמד למסכה. הוא מסוגל לעקוב אחר קצב הנשימה והדופק של המשתמש ולהתריע כאשר אינם תקינים. "הלב שלנו מזרים הרבה מאוד דם ברחבי הגוף, והכוח הבליסטי שלו חזק מאוד. הפייסביט מנטר את הכוח הבליסטי כשהדם זורם בעורק ראשי בפנים שלנו, והחיישן רגיש מספיק כדי לחוש בתנועות ובתנודות העדינות ביותר", הסביר ג'וסיה הסטר, המהנדס שמוביל את הפרויקט. "כתוצאה מכך, החיישן מסוגל לעקוב גם אחר המצב הנפשי שלנו, שכן נשימה ודופק מואצים עשויים להעיד על מצבי לחץ וחרדה."

הפייסביט גם מסוגלת למדוד את פרק הזמן שבו נמצאת המסכה בשימוש, בשביל שנוכל לדעת מתי להחליפה, ואף יכולה להתריע על מצבים בהם המסכה אינה אטומה לחלוטין ואוויר בלתי מסונן חודר פנימה – מצב שיכול להגביר את הסיכון להידבק בנגיף. בנוסף, כל המידע שנאסף מועבר לאפליקציית טלפון ייעודית, כך שנוכל להתעדכן בנתונים בזמן אמת. החיסרון העיקרי הוא שפייסביט נמצא עדיין בשלב ניסיוני וטרם אושר לשימוש מסחרי.

תגיות:חכמהמסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה