חדשות בארץ

האם החופש הגדול יקוצר בחודש? זו הצעת החוק שמטרידה את ארגוני המורים

ח"כ שרן השכל הגישה הצעת חוק. לפיה, שבוע הלימודים יקוצר לחמישה ימים, ובתמורה – החופש הגדול יקוצר בחודש. ארגוני המורים זועמים

  • ט"ו שבט התשפ"ב
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ שרן השכל ("תקווה חדשה"), הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק, בנושא התאמת לוח החופשות של התלמידים במערכת החינוך - לימי העבודה של ההורים.

הצעת החוק שדווחה לראשונה ב'ידיעות אחרונות' קובעת כי החופש הגדול יקוצר ושנת הלימודים תיפתח ב-1 באוגוסט ותסתיים ב-30 ביוני. החופש הגדול יהיה במהלך חודש יולי בלבד. עוד על פי הצעת החוק, חופשות ל"ג בעומר וימי אסרו חג – יבוטלו. במקביל, שבוע הלימודים יקוצר לחמישה ימים. קיצור החופש הגדול בחודש, יוחזר בחודש חגי תשרי שבו כמעט לא מתקיימים לימודים.

כלומר, על פי הצעת החוק, במהלך שנת הלימודים יתקיימו חופשות אלה: חופשת חגי תשרי תחל בכ"ט באלול ותסתיים ביום כ"ב בתשרי. חופשת חנוכה תחל ביום כ"ה בכסלו ותסתיים ביום ב' בטבת. חופשת פורים תחל ביום י"ג באדר ותסתיים ביום ט"ו באדר. חופשת פסח תחל ביום י"ד בניסן ותסתיים ביום כ"א בניסן. חופשת שבועות תחל ביום ה' בסיוון ותסתיים ביום ו' בסיוון.

התאמת לוח החופשות לימי העבודה במשק מופיע במצע של מפלגת "תקווה חדשה". במצע המפלגה הובטח לבוחרים כי ימי הלימוד יקוצרו לחמישה ימים, וכן יצומצם הפער בין לוח החופשות של מערכת החינוך לזה של שוק העבודה, פער העומד כעת על 76 ימים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי "מבנה שנת הלימודים במערכת החינוך הישראלית חריג מאוד בהשוואה בינלאומית בהיותה אחת ממערכות החינוך הבודדות בעולם בהן שבוע הלימודים נמשך יותר מחמישה ימים, וכן קיים חוסר התאמה חריג בין לוח החופשות במערכת החינוך לבין ימי החופשה בכלל המשק. לפער השלכות קשות, בהן פגיעה בילדים, ובמיוחד בילדים צעירים ממשפחות חלשות מבחינה סוציו-אקונומית, הנותרים עשרות ימים במהלך השנה ללא השגחה הורית וללא מסגרת חלופית הולמת, ועלויות כבדות להורים עבור קייטנות ושירותי שמרטפות. הדבר מוביל גם לפגיעה בפריון ובתוצר של המשק הישראלי, המוערכת על ידי הגורמים המקצועיים השונים בסכום שנע בין 120 ל-250 מיליון שקל לכל יום חופשה".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה כי סוגיית התאמת לוח החופשות במערכת החינוך לחופשות במשק תידון במסגרת הסכם השכר עם ארגוני המורים. "הצעת החוק באה להסדיר עניין מהותי שנגרר שנים על גבי שנים: ימי החופשה במשק אינם מותאמים לימי חופשת הלימודים", אומרת ח"כ שרן השכל. "ההורים נאלצים לתמרן בין מקום העבודה לבין שהייה עם ילדיהם. זה המהלך הנכון ביותר להורים, לתלמידים ולמשק כולו".

בהסתדרות המורים הגיבו בחריפות נגד המהלך: "מדובר בפופוליזם זול. כולם יודעים שימי החופשה של עובדי ההוראה נקבעו במסגרת הסכמים קיבוציים בין הסתדרות המורים למדינה ולא בהצעת חוק של חברת כנסת כזאת או אחרת. ימי החופשה מהווים חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של עובדי ההוראה בדיוק כמו שכר, ימי מחלה, השתלמויות או תנאים אחרים שנקבעו בהסכמים".

תגיות:החופש הגדולהסתדרות המוריםשרן השכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה