חדשות בארץ

סמוטריץ’: "תפרו את נתניהו והדיחו מנהיג באמצעים משפטיים לא לגיטימיים"

יו"ר הציונות הדתית תרם לקמפיין גיוס ההמונים עבור מימון ההגנה המשפטית לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, והצהיר כי תפרו לנתניהו תיק כדי להדיחו

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התייחס היום (ראשון) לדיווחים על המגעים בין גורמים מטעמו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחתימה על עסקת טיעון בתיקי האלפים. "אני לא יודע אם נתניהו יחתום או לא יחתום ואין לי השפעה על זה", כתב בטוויטר. "אבל ברור לי שתפרו אותו והדיחו כאן מנהיג באמצעים משפטיים לא לגיטימיים".

סמוטריץ' צירף לציוץ צילום מסך מתרומה לקמפיין גיוס ההמונים שנפתח למימון ההגנה המשפטית של נתניהו: "אם יש דרך להיות שותף ליותר ממיליון ישראלים שמרגישים שגנבו להם את המנהיג וגנבו להם את המדינה, זה לקחת חלק בגיוס הזה", כתב.

קמפיין המימון, שנפתח בצהריים, הגיע בתוך כשלוש שעות ל-900 אלף שקלים. איש התקשורת ינון מגל, מתומכיו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ומי שיזם את הקמפיין, סיפר כי היעד שלו הינו שבעה מיליון שקלים. "לא דיברתי עם נתניהו על הנושא, ולא שאלתי את דעתו", הבהיר בטוויטר בטרם עלה אתר הקמפיין לאוויר. "אני פשוט מניח שגם לאדם אמיד הוצאה שיכולה להגיע לעשרות מיליונים, היא נטל כבד מאוד ושיקול במשפט. וכמי שחושב שהוא נאבק שם גם בשבילי – זה המעט לעשות".

הרקע ליוזמה של מגל הינם הדיווחים, כאמור, על מגעים בין נתניהו והפרקליטות לעסקת טיעון. הפרסומים חוללו סערה ברשת, וגרמו לפיצול בקרב תומכיו של נתניהו כשחלקם קוראים לו שלא להיכנע ולהמשיך במשפט. כך, לדוגמה, איש התקשורת שמעון ריקלין כתב כי "מנהיגים גדולים לא עושים עיסקאות טיעון. כי ההיסטוריה עלולה לשפוט אותם כקטנים".

"מנהיג צריך ללכת עם האמת שלו עד הסוף. כשליח ציבור. כמחולל שינוי. ואם צריך אז יושבים בכלא. כן בכלא", הצהיר ריקלין. "זה מאוד לא נעים לשבת בכלא בגיל מבוגר. האם רק הנוחות והשפע מעניינים אותנו או מחויבות לרעיון? למשמעות של שירת חיינו? בעבר מנהיגי חרות ישראל גם מתו עבור החרות. עוז רוחנו יקבע את עתידנו".

מגל הוסיף כי "המערכת תסכים לוותר על הכל. רק שביבי ילך. רק שיהיה קלון. אסור לתת להם את זה. מאידך אני מבין שנתניהו כבר רוצה לסיים את הסאגה, ואת הרדיפה. והוא לא צעיר. לכן המלצת מגל לגבי עסקת טיעון: בלי קלון: לחתום עם קלון: לא לחתום! נתניהו, אל תתן להם את מבוקשם"

תגיות:בצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה