חדשות בארץ

דרמה פוליטית: מה תכלול עסקת הטיעון בין נתניהו למנדלבליט?

מגעים בין יו"ר האופוזיציה נתניהו לבין היועמ"ש מנדלבליט צוברים תאוצה. אלו פרטי עסקת הטיעון המתגבשת

  • י"ד שבט התשפ"ב
נתניהו ומנדלבליט (צילום ארכיון: יונתן סינדל / פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט (צילום ארכיון: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מגעים משמעותיים בין יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וגדלים הסיכויים שתיחתם ביניהם עסקת טיעון.

החלטה רשמית עוד לא התקבלה, אך דיווחים רבים על הנושא. בין השאר, בסוף השבוע האחרון קיים נתניהו התייעצויות ארוכות עם מקורביו. המגעים בין הצדדים תפסו תאוצה, ונראה כי שני הצדדים מעוניינים לסגור עסקה בשבועיים הקרובים. אחד הגורמים המכריעים לכך היא העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פורש מתפקידו בסוף החודש.

נתניהו יודע כי אין לו סיכוי לקבל עסקה טובה יותר, כיוון שמחליפיו האופציונאליים של מנדלבליט חדורי רוח קרב ממנו. היועמ"ש, מצידו, מעוניין לסיים עם הפרשה לפני שהוא פורש מתפקידו. גם כדי למנוע משפט ארוך שנים, שימשיך לפלג את העם.

על פי הדיווחים, שני הצדדים מסכימים על הנושאים הבאים: תיק 2000 ייסגר, סעיף השוחד מתיק 4000 יימחק. נתניהו יודה בשתי העבירות שנותרו – מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 ובתיק 1000. גם לגבי העונש הגיעו הצדדים להסכמה – עבודות שירות של שלושה חודשים ומטה, ללא מעצר.

הנקודה עליה שני הצדדים אינם מסכימים היא שאלת הקלון. מבחינת נתניהו, הוא מתעקש שלא יהיה לו קלון, זאת כדי שיכול לנסות לחזור ולהתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות. מנדלבליט, מצידו, מתעקש שיהיה קלון, והדבר יביא לסיום הקריירה הפוליטית המפוארת של נתניהו.

מבחינת נתניהו, מדובר בעסקה מוצלחת ביותר. לראשונה מסכימה הפרקליטות להסיר את הדרישה לעונש מאסר בפועל, ולמחוק את סעיף השוחד ואת תיק 2000.

אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, עודד את מנדלבליט לסגור את עסקת הטיעון, אך רק אם תיחתם עם קלון.

בעקבות הדיווחים אודות העסקה המתגבשת, כ-200 בני אדם הגיעו בצאת השבת לכיכר גורן בפתח תקווה, ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לדרישתם של המפגינים, לא תהיה עסקת טיעון והמשפט יימשך.

במערכת הפוליטית הגיבו לדיווחים. ח"כ ישראל כץ אמר "במידה ותהיה עסקה זה יהיה רגע עצוב לי אישית. אחרי נתניהו אתמודד על ראשות הליכוד. אני מניח שאבחר לראשות הליכוד ואנסה להחליף את הממשלה הנוכחית.

שר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), התראיין לבידוד לתוכנית בחדשות 12, ואמר: "נתניהו מבין שהוא מפסיד ורץ לעסקה".

יצוין כי עסקת טיעון שתיחתם הינה משמעותית מאוד גם מבחינה פוליטית. במידה ונתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, גוברות ההערכות שהממשלה הנוכחית תתפרק, הימין יתאחד ויחזור לשלטון ללא הזדקקות לפזילה ממפלגות השמאל. 

תגיות:ביבי נתניהואביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה