חדשות בריאות

"השבוע הקריטי ביותר": האזהרה של פרופ' ערן סגל

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן מעריך שהשבוע הנוכחי והשבוע הבא הם קריטיים מבחינת גל ההדבקות. לאחריהם, תהיה ירידה

  • י"ד שבט התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן מעריך שבקרוב נגיע לשיא גל התחלואה. בריאיון שהעניק הבוקר ל-FM103 אמר כי "אני מעריך שהשבוע נגיע לשיא, ואחריו תהיה ירידה. השבוע הזה והבא הם הכי קריטיים מבחינת הזהירות".

ויצמן הסביר כי הם לוקחים בחשבון את המאומתים שהתגלו, ואת העובדה שכנראה פי 3 או 4 מהם לא התגלו. לדבריו, בישראל נדבקו בין מיליון למיליון וחצי. "לכן אני מעריך שהשבוע אנחנו צפויים להגיע לשיא ולאחריו תחל ירידה. אני חושב שזה המקום לומר שבגלל שאנחנו מגיעים לשיא, למעשה השבוע הזה והשבוע הבא הם הכי קריטיים מבחינת הזהירות", אמר. "האופי של ההתפשטות הוא כזה - בהכפלה האחרונה, שייתכן שאנו בעיצומה עכשיו, מספר האנשים שנדבק דומה למספר האנשים שנדבק מתחילת הגל. לכן זה הזמן שהכי חשב להיזהר בו, במיוחד קבוצות הסיכון ומי שלא התחסן או שהחיסון שלו לא בתוקף".

"זה הזמן הכי חשוב להיזהר", הוסיף סגל. "מי שלא צריך ויכול לעבוד מהבית, אני חושב שזה הדבר הנכון. כמה שיותר לצמצם מגעים, הקפדה על מסכות. אני מקווה שהגל הזה מגיע לשיא ומשם נתחיל לראות את הירידה".

הפרופסור הוסיף וציין כי יש להשתדל לעצור את כל ההדבקות. "כל מי שמתגלה כחיובי – יכול להדביק את האנשים שסביבו, ולכן עליו להיות בבידוד". הוא הסביר את השינוי במדיניות הבדיקות באופן הבא: "מאז שיש כזו כמות של אנשים שנדבקו היה שינוי במדיניות הבדיקות, כך שאת רוב בדיקות ה-PCR ממקדים בקבוצת הסיכון בגלל ששם יש מה לעשות, יש את התרופה שניתנה להרבה אנשים ומצילה חיים, מורידה את הסיכוי לחלות בתחלואה קשה, אנחנו רוצים לתת אותה לאנשים בקבוצת סיכון, לכן שם הכי חשוב לאתר את המקרים".

סגל הוסיף והזכיר כי האומיקרון משמעותית פחות אלים, והוא מעריך שלמרות העלייה הגדולה בחולים קשים, לא נגיע לשיא שהיה בגל השלישי – 1,200 חולים קשה.

"חשוב לומר שהעובדה שקנינו זמן בתחילת הגל אפשרה לנו בעצם להגדיל את מרחב הוודאות, אחרת אני חושב שהיינו נוקטים בצעדים חמורים יותר", הוסיף פרופ' סגל. "ממה שאנו רואים בעולם וגם כאן בישראל האומיקרון משמעותית פחות אלים. מה שאנחנו רואים במדינות שעברו את האומיקרון  מספר החולים הקשה נמוך משמעותית מהשיא שהגיעו אליו בכל הגלים הקודמים. אני מעריך בזהירות שאנחנו גם נראה את זה כאן, שלמרות העלייה הגדולה בחולים הקשים לא נגיע לשיא של ה-1,200 חולים קשה".

תגיות:קורונהפרופ' ערן סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה