חדשות היום

סיכום חדשות השבת: נמשכות ההתפרעויות בנגב, מתכוננים לשבוע קר במיוחד

שר האוצר ליברמן נדבק בקורונה, ההתפרעויות בנגב נמשכות, והשבוע הקרוב צפוי להיות הקר ביותר מאז תחילת החורף. סיכום חדשות השבת

אא

גשמים וטמפרטורות נמוכות בכל חלקי הארץ: השבת שעברה עלינו הייתה גשומה וחורפית, ברוב אזורי הארץ. גשמים ירדו בעיקר במישור החוף הדרומי ובאזור השרון. בחרמון ירד שלג, ומהאתר נמסר כי השלג צפוי להתחזק ולהימשך ביממה הקרובה. האתר ייפתח למבקרים ככל הנראה ביום שני.

צמצום ברכבות ובאוטובוסים: משרד התחבורה הודיע כי החל ממחר (ראשון) יצומצמו שירותי האוטובוסים, וזאת בעקבות נהגים רבים המאומתים לקורונה, ורבים עוד יותר הנתונים בבידוד. במשרד התחבורה הדגישו כי הפגיעה תהיה בעיקר בקווים הפועלים בתדירות גבוהה יחסית, ותימשך באופן זמני בלבד.

ליברמן חיובי לקורונה: שר האוצר אביגדור ליברמן עדכן בכך שהוא נמצא חיובי לקורונה, ימים ספורים לאחר שקיבל את מנת החיסון הרביעית. בעדכונו בטוויטר הוא כתב: "אני מרגיש טוב, אעבור את הבידוד בימים הקרובים בביתי שבנוקדים". ליברמן מצטרף לשרים יאיר לפיד, זאב אלקין ועמר בר-לב, שאף הם נמצאו חיוביים לקורונה בשבוע האחרון.

נמשכות ההתפרעויות בנגב: ההתפרעויות בנגב כתגובה לנטיעות קק"ל באזור, אינן פוסקות. גם בליל שבת הן נמשכו - המפגינים הבעירו צמיגים על הכביש הראשי, וכן הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים. השוטרים התעמתו עם המפגינים ואף השתמשו ברימוני הלם כדי לפזר את ההפגנות. בסיום ההתפרעויות נעצר אחד החשודים.

הצתת רכב המאבטח נחקרת כפיגוע: בשב"כ הודיעו כי הם חוקרים יחד עם משטרת ישראל את הצתת רכבו של המאבטח בתל שבע, כפיגוע לאומני. בנוסף חושדים בשב"כ באירועים נוספים בנגב כבעלי מניעים לאומניים. לדברי המשטרה, ייתכן שאת ההתפרעויות הובילו צעירים בעלי זהות פלסטינית החזקה מזהותם הישראלית.

התפתחות בשיחות הגרעין: נמשך המו"מ בין איראן למעצמות בנוגע לחידוש הסכם הגרעין שנחתם ב-2015. גורם המעורה בנושא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "ישנה אווירה טובה יותר בשיחות". עם זאת הוא הבהיר כי פרטים רבים עדיין לא סוכמו. לדבריו "לא נותר כל הזמן שבעולם, כדי להגיע להסכם". הגורם ציין כי כעת נמצאים עיקריו של ההסכם בנושאים "פרקטיים", וסביר להניח שנדע בקרוב אם אכן ישנה פריצת דרך.

חשש לצונאמי בטונגה: במדינות טונגה ופיג'י הסמוכות לניו זילנד, פורסמה אזהרת צונאמי, בעקבות התפרצות של הר געש תת ימי. ההתפרצות גרמה לענן ענק של אפר געשי בקוטר של חמישה קילומטרים וגובה של 20 קילומטרים. תושבי האזור העידו על "רעש מלחיץ וגשם של אבנים". גם בסרטוני התיעוד שהופצו לאחר מכן, נראו גלים שמציפים מבנים וסוחפים גדרות. כוחות המשטרה והצבא פינו תושבים רבים מהכפרים הסמוכים לים, ואף את המלך טופו השישי מארמונו הסמוך לחוף.

התחזית: מחר (ראשון) בבוקר צפויות הטמפרטורות להיות נמוכות והגשמים יימשכו, בעיקר באזור הדרום. החל משעות הצהריים ייפסקו הגשמים בצפון ובמרכז, אך יימשכו בדרום. ייתכן שלג מעורב בגשם בפסגות רמת הגולן ובהר הנגב. במשך השבוע צפויות הטמפרטורות להיות הנמוכות ביותר מאז תחילת החורף. בהרים יגיעו הטמפרטורות בלילות לקרוב ל-0 מעלות.

תגיות:סיכום חדשותהתפרעויות בדרוםאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה