המצעד

5 דרכים לקנות בגדי ילדים בלי לקרוע את הכיס

החורף הגיע ואיתו "החלפת הארון" המסורתית. לא, אף אחד לא מחליף באמת את הארון מדי חורף, אבל את הבגדים בתוכו וודאי שכן. אז איך עושים את נכון?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל מי שאין ברשותו ארונות עצומים אלא ארונות סטנדרטים רגילים, מכיר את העניין: בגדי הקיץ עולים אחר כבוד למדפים העליונים, או נדחקים לחלק האחורי של הארון, ובגדי החורף עוברים קדימה. או אז מתבררת לנו מציאות חדשה: הילדים גדלו, ברוך השם, הבגדים קטנים, לא מתאימים, וכדאי לרכוש מהר מלתחה חדשה.
גם אם יש לכם ילד אחד או 2 וגם אם עשרה ילדים, כבר נוכחתם לדעת שקניית בגדי ילדים יכולה לעלות הרבה מאוד כסף. אספנו עבורכם 5 עצות שיכולות להקל, אפילו במעט, על ההוצאה הכספית, ולהפוך אותה לקלה ונעימה:

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

1.    אל תקנו דחוף, תקנו חכם
מיון של הבגדים עוד לפני הגשם הראשון, (או לפני החלפת כל עונה), יעזור לכם להעריך כמה באמת גדלו הילדים ומה חסר במלתחה לעונה הקרובה. ערכו רשימה מסודרת, כדי שלא תתפתו לרכוש "פשוט כי היה מבצע". חשבו כמה באמת ילד צריך, ומה הכי חשוב. השקיעו בפרטים איכותיים שיחזיקו מעמד כל העונה ואולי אף יעברו לילד הבא.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2.    קנו בסוף עונה (שעברה)
את הטריק הזה הרבה אמהות מכירות, כיוון שהמחירים בתחילת העונה בארץ יקרים מאוד. אמהות רבות מחכות למבצעי סוף עונה, ורוכשות מידה אחת יותר לכל ילד עבור השנה הבאה. לדוגמא: אם הילדה לובשת השנה מידה 6, הגיוני מאוד שבחורף הבא היא תלבש מידה 8 (כן, בארץ הרבה פעמים אין מידות ביניים). זה אמנם לא מדע מדויק, אבל יודעת כל עם עבריה שהקנייה בסוף עונה זולה יותר משמעותית מתחילת עונה, ושווה מאוד לנסות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3.    לא קניתם בסוף עונה? קנו און ליין
חנויות רבות בחו"ל זולות משמעותית מחנויות בארץ לאורך כל השנה כולה. התמקדו פחות באתרים הסיניים ויותר באתרים אמריקאים או בריטים שמציעים משלוחים חינם לארץ. השוו מחירים ומידות. אל תתעצלו למדוד את הילדים ולהשתמש בטבלאות המוצעות באתר. תגלו עולם שלם של איכות ומחיר בהישג ידכם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4.    העבירו מילד לילד
מובן שלמשפחות ברוכות ילדים אין צורך לגלות את הטריק, אבל נוסיף לו שכלול קטן: הילד לא חייב להיות שלכם. בת הדודה רוצה למסור את כל בגדי התינוקת שבקושי השתמשה בהם, ולכם בדיוק נולדה בת? מזל טוב, קבלו בשמחה ובמאור פנים. חסכתם בזה הרגע מאות שקלים, אם לא יותר. הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השכונתית, וגלו כמה אנשים רק רוצים שתיקחו מהם שק מלא בגדי ילדים מידה 6 במצב טוב מאוד. מובן שזה הדדי. כשאתם עוברים על הארון וממיינים בגדים, הקפידו לשחרר כל מה שכבר לא מתאים אצלכם בבית. העבירו את השפע בשמחה לאחרים (רק דברים טובים, כן?!) והכינו מקום לשפע חדש מן השמיים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5.    לא רק בתחילת עונה
ארגנו ומיינו את הבגדים בארון יותר מפעם פעמיים בשנה. הוציאו ותרמו בגדים מיותרים ונסו לשמור על ארון מסודר ומאורגן לאורך כל השנה. תופתעו לגלות שהילדים גדלים לא רק "בין עונות", אלא לאורך כל השנה. מיון תדיר ימנע מכם להגיע למצב כאוטי, ויעזור לכם לדעת מה יש ומה אין בארון. מניסיון, מסירה על בסיס קבוע של בגדים דרך קבוצת וואטסאפ שכונתית או לקרובי משפחה, רק תגביר משמעותית את תחושת השפע בבית. כמו שכתב רש"י: "ישן מפני חדש תוציאו". תתפלאו לגלות כמה חדש יגיע עד אליכם, פשוט מפני שהוצאתם ותרמתם את הישן. 
נסו וספרו לנו בתגובות. בהצלחה.

תגיות:TOP5בגדי ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה