חדשות בארץ

הותר לפרסום: שב"כ סיכל פעילות איראנית לגיוס אזרחיות ישראליות

שב"כ חשף וסיכל ניסיון איראני לגייס אזרחיות ישראליות לביצוע משימות בתחומי ישראל. הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד חמישה מעורבים בפרשה

דגל איראן (צילום: shutterstock)דגל איראן (צילום: shutterstock)
אא

שירות הביטחון הכללי התיר היום (רביעי) לפרסום, כי נחשפה וסוכלה פעילות איראנית לגיוס אזרחיות ישראליות לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל. במהלך החודש האחרון, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום חמורים כנגד חמישה מעורבים בפרשה.

במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי הן קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בשב"כ ציינו, כי הפנייה אל האזרחיות הישראליות נעשתה בפייסבוק בידי מי שהתחזה בפני רובן כיהודי המתגורר באיראן בשם "ראמבוד נמדר". לבקשת "ראמבוד", הקשר בינו לבין החשודות נמשך בווטסאפ. בשיחות המצולמות שניהל עימן הוא נמנע מלחשוף את פניו, בטענה שהמצלמה שברשותו מקולקלת. חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, חלקן המשיכו את הקשר עימו, הסכימו לבצע עבורו משימות שהטיל עליהן, וקיבלו ממנו כספים.

תמונת הפרופיל של ''ראמבוד נמדר'' (צילום: דוברות שב''כ)תמונת הפרופיל של ''ראמבוד נמדר'' (צילום: דוברות שב''כ)

אחת הנחקרות בפרשה, תושבת חולון בת 40, חשדה כי "ראמבוד" פועל מטעם שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה, אולם למרות זאת שמרה עימו על קשר במשך מספר שנים. היא ביצעה עבורו משימות שונות, שכללו: צילום בסתר של שגרירות ארצות הברית בתל אביב; צילום בתוך משרד הפנים בעיר מגוריה, וצילום המשרד לביטוח לאומי; העברת מידע על סידורי אבטחה וצילום קניון בחולון.

מהחקירה עלה שבעלה של החשודה היה מודע לקשריה עם "ראמבוד", ואף שוחח עימו בעצמו למרות שחשד כי מדובר בגורם מודיעין איראני. הוא אף סייע לאשתו בביצוע אחת ממשימותיה עבור "ראמבוד", כשהסיע אותה אל השגרירות האמריקנית בתל אביב.

במסגרת הקשר עם "ראמבוד", התבקשה החשודה לכוון את בנה, שעמד לקראת גיוס לצה"ל, לשירות באגף המודיעין. בתיווכה, שוחח הגורם האיראני באמצעות הטלפון עם הבן על מנת לחוות דעתו על רמת השפה הפרסית שלו, וזאת מבלי שהבן היה מודע להקשר הדברים. עוד עלה כי החשודה הונחתה על ידי "ראמבוד" לאסוף מודיעין אודות בכירים במערכת הביטחון.

עצורה נוספת בפרשה, תושבת בית שמש בת 57, עמדה בקשר עם "ראמבוד" במשך למעלה מארבע שנים, במהלכן ביצעה לבקשתו משימות שונות וקיבלה, במספר מועדים, סכום כולל של כ-5,000 דולרים. המשימות שביקשה כללו: ניסיון לכוון את בנה לשירות בחיל מודיעין, העברת תיעוד צבאי (חוגר ודסקית) של בנה למפעיל, וכן צילומים וסרטונים מטקס צבאי מגיוסו; הקמת מועדון של יוצאי איראן בבית שמש, במסגרת פעילות "קרן מיראז'", והעברת פרטי הישראלים הפעילים בסניף, תמונות וסרטונים מפגישות המועדון ותמונות המשתתפות בפעילות; צילומים של קלפי במהלך הבחירות לכנסת ה-23; וניסיון לצלם את השגרירות האמריקנית בירושלים, שלא צלח בשל עיכובה בידי מאבטחי המקום. החשודה אף הוכוונה להתקרב לחברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד, ביצעה מהלכים פעילים לטובת חיזוק הקשר עימה והעבירה מידע על הקשר ביניהן.

חשודה שלישית הינה תושבת כפר סבא בת 47. בחקירה עלה, כי היא העבירה לחשודה השנייה, בשתי הזדמנויות שונות, כספים מ"ראמבוד". הכספים התקבלו באמצעות קרובת משפחתה שהגיעה מאיראן לביקור בישראל, וכן במסגרת פגישה עם שליח מטעמו של "ראמבוד" בטורקיה.

החשודה הרביעית, בת 50 המתגוררת בירושלים, עמדה בקשר עם "ראמבוד" במשך כשנה וחצי עד למעצרה. במסגרת הקשר העביר לה הגורם האיראני 1,240 דולרים אוסטרליים, קיבל ממנה פרטי מידע שונים, וביקש להשתתף עימה במיזמים עסקיים ומיזמי צדקה בישראל, אותם יממן.

"מדובר בפרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל", אמר גורם בכיר בשב"כ. "במקרה זה אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פנייה בכיסוי 'תמים' לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עימו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות".

"במעשיהם החמורים סיכנו המעורבים את עצמם, את בני משפחתם וכן אזרחים ישראלים תמימים שפרטיהם הועברו למודיעין האיראני, זאת בנוסף למידע שהועבר על יעדים ישראלים ואמריקאים בישראל באופן שעלול לשמש למטרות טרור".

הבכיר הוסיף כי "גורמי המודיעין האיראניים עושים שימוש נרחב ברשת האינטרנט, ובעת האחרונה מזוהה עלייה במספר הפניות מסוג זה לאזרחים ישראלים. זאת, לצורך איסוף מידע שעלול לסייע לאיראן במאבקה נגד ישראל, העברת הנחיות לביצוע משימות ואף 'משיכת' ישראלים לחו"ל במטרה לפגוע בהם. שירות הביטחון הכללי ימשיך לסכל את פעילות המודיעין האיראני, לרבות ניטור פעילותו במרחב הרשתי. אנו קוראים לאזרחי מדינת ישראל לגלות ערנות לכל פנייה או בקשה חריגה שקיבלו במרחב הווירטואלי, קל וחומר מגורמים המזדהים כאיראנים".

חברת הכנסת קטי שטרית מסרה: "איראן וגרורותיה ממשיכים לנסות לפגוע בישראל בכל זירה ובכל דרך, ונדרשת מכלל נבחרי הציבור מוכנות ודריכות גבוהה כדי לסכל נסיונות עוינים שכאלו. אני מברכת את השב"כ, המוסד ושאר כוחות הביטחון על העבודה החשובה והמאומצת שלהם במלחמה מול איראן".

תגיות:איראןריגולשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה