חדשות בארץ

המועד האחרון לתשלום בשבת? שלמו קנס

בני זוג הגישו בקשה לתביעה ייצוגית בסך 3 מיליון שקלים נגד רשות המיסים בטענה שגבתה מהם ריבית כי שילמו ביום ראשון - כאשר היום האחרון לתשלום נפל על יום שבת - "זה בניגוד לחוק", טוענים בני הזוג

צילום: פלאש 90צילום: פלאש 90
אא

האם אזרחי מדינת ישראל מחוייבים לשלם ריבית פיגורים כשהיום האחרון לתשלום עבור המדינה נופל על יום שבת או חג? כנראה שכן. בדיוק מהסיבה הזו, בני זוג ממרכז הארץ הגישו תביעה ייצוגית לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב על-ידי עורכי הדין ניצן גדות ודורון רדעי.

על פי הדיווח היום באתר YNET, התובעים הייצוגיים הם בני זוג שנתבקשו לשלם מס רכישה על עסקת רכישת נדל"ן בת"א. בשובר התשלום שהונפק עבורם ב-24 בנובמבר 2021, צוין כי המועד לתשלום השומה הוא עד ה-25 בדצמבר 2021, תאריך שחל ביום שבת. בני הזוג שילמו את שובר התשלום ביום ראשון, 26 בדצמבר 2021. ימים ספורים לאחר מכן קיבלו בקשה נוספת לתשלום על סך 13 שקל עבור ריבית. הם שילמו אותו ב-30 בדצמבר.

בני הזוג טוענים כי נתבקשו לשלם קנס שלא כחוק משום שבמקרים בהם המועד האחרון לתשלום נופל על יום שבת, חג, פגרה או שבתון – אוטומטית ניתנת הארכה לתקופה שנקצבה. בני הזוג טענו  כי הרשות פועלת בסתירה גם לחוק המינהל ולחובת ההגינות המוגברת הנדרשת מרשות ציבורית.

בנוסף, בני הזוג טוענים כי מדובר בהטעיה לפי חוק הגנת הצרכן כי היום האחרון לתשלום לא יכול להיות ה-25 בדצמבר משום שאין אפשרות לשלם בשבת והצרכן מוטעה לחשוב שהוא יכול לשלם בתאריך זה. לטענתם, זהו מקרה של גביית סכומים ביתר משום שהנזק למבקשים לתבוע אולי מינורי, אך הרשות משלשלת לכיסה סכומים רבים שלא כדין וכל מי ששילם קנס דומה, זכאי לקבל מרשות המיסים השבת הכספים.

מרשות המיסים נמסר כי הרשות תגיב בביהמ"ש.

 

תגיות:קנסמיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה