חדשות בארץ

הישג לרע"מ: הנטיעות בנגב יופסקו – ייפתח "מו"מ מואץ" להסדרה

שר הרווחה מאיר כהן, הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, הגיע להסכמה על הפסקת נטיעות קק"ל וכניסה למשא ומתן מואץ להמשך ההסדרה. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "ממשלת בנט-עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני"

יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:34)

משבר הנטיעות בנגב: ברקע ההתפרעויות של תושבים בדואים בנגב, במחאה על נטיעות קק"ל, הושגה היום (רביעי) הסכמה על הפסקת הנטיעות וכניסה למשא ומתן מואץ להסדרת הסוגיה. הפשרה הושגה בעקבות מגעים שניהל שר הרווחה מאיר כהן, הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. על פי הדיווחים מאתר העבודות, עובדי קק"ל החלו להוציא את כלי העבודה מהשטח.

מטעמו של כהן נמסר כי "לאחר מגעים שניהל, יחד עם גורמים פוליטיים נוספים, הושגה פשרה לפיה עבודות הנטיעה יסתיימו היום כמתוכנן והחל ממחר יתנהל משא ומתן מואץ להמשך ההסדרה". בהמשך הבהיר כהן כי "הנטיעות היום יושלמו כמתוכנן כפי שהוגדר מראש".

בימין הגיבו בחריפות על ההסכמות אליהן הגיע כהן. "יום עצוב למדינה היהודית", אמר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. "ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית".

"עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה", הוסיף סמוטריץ'. "ממשלת בנט-עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב. הכניעה למנסור עבאס והעובדה שהמדינה נושאת ונותנת עם פורעי חוק ועוצרת את הנטיעות היא לא רק פרס לטרור ועידוד אלימות, אלא גם הרמת דגל לבן של המדינה כלפי הפורעים".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, אמר: "אין אדם אחד במדינת ישראל שלא חושב שחייבים להסדיר את בעיית הבנייה הבלתי חוקית של הבדואים בנגב, ולעצור את האיום האסטרטגי המתפתח בדרום באמצעות דרכים שונות. בין זה ובין כניעה מוחלטת לאחים המוסלמים אין דבר וחצי דבר. זו חרפה שאין כדוגמתה שמדינת ישראל מרימה ידיים מול הבריונות הזו".

"הכניעה הזו לא פוגעת במדינה רק ברמה הסמלית והמערכתית אלא בעתידה, ביכולתה להתקיים כמדינה מתוקנת ובאופן פרטני משדרת חולשה כלפי הבדואים שתומכים בישראל ובפה מלא מצהירה שהיא אינה מסוגלת לעמוד בלחצים. מצער מאוד. חבל".

קראו עוד:

מאזן גנאים: "הנגב קו אדום, מהיום אני נגד הממשלה הזו"

תגיות:בדואיםהנגברע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה