חדשות בארץ

מאזן גנאים: "הנגב קו אדום, מהיום אני נגד הממשלה הזו"

חבר הכנסת מאזן גנאים הבהיר, כי בעקבות מבצע נטיעות קק"ל בנגב הוא "מהיום נגד הממשלה הזו". בתנועת רגבים מזהירים מפני הקפאת העבודות: "כל התקפלות תהיה כניעה לטרור ולאיומים"

גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משבר הנטיעות בנגב: חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ הודיע היום (רביעי), כי בעקבות נטיעות קק"ל הוא מציב עצמו נגד הממשלה עד להפסקת העבודות.

בהודעה בפייסבוק כתב חבר הכנסת מרע"מ: "אני מאזן גנאים, בן העיר סכנין ובן המגזר הערבי, מודיע מכאן בדף הרשמי שלי ובכל במה, כי מהיום אני נגד הממשלה הזו".

גנאים הבהיר כי עמדתו זו לא תשתנה עד שהממשלה תיסוג מעבודות הנטיעות בנגב: "לא הגיוני שאנחנו ניתן להם ממשלה והם לא יאפשרו לנו לחיות בכבוד על אדמתנו. הנגב הוא ביתי, הנגב הוא המשפחה שלי, הנגב הוא קו אדום".

במחאה על מבצע הנטיעות בנגב, חברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו היום בהצבעות בכנסת עם הקואליציה. "אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה", אמר יו"ר רע"מ מנסור עבאס לחדשות 12. "שיפעילו את המתווה להסדרה. אם לא – אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד. הנגב זה רע"מ. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר".

למרות האולטימטום, יו"ר סיעת רע"מ בכנסת, חבר הכנסת וליד טאהא, ריכך הבוקר את טון האיומים: "הדרך הקלה ביותר להתמודד עם אתגר הנטיעות היא להודיע על עזיבה מיידית של הקואליציה", כתב בפייסבוק. "אפשר להשתמש באמצעי זה בכל עת, אבל מה שנדרש מאיתנו זה לנצל את כל הכלים כדי להבטיח את עצירת הנטיעות כרגע ולמנוע מהמדיניות המשוגעת הזאת לחזור בשנים הבאות".

התפרעויות הבדואים בנגב התחדשו היום, עם חידוש הנטיעות של קק"ל סמוך ליישוב מולדה. העבודות התבצעו תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה. המתפרעים ניסו להפריע לעבודות ויידו אבנים אל עבר השוטרים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. תשעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בהפרות הסדר.

בתנועת רגבים בירכו על המשך העבודות, אך הזהירו מפני הקפאתן. מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים שהגיע לאתר הנטיעות, אמר כי הקבלנים במקום דיווחו שהוזמנו לעבודות שאמורות להימשך מספר שבועות. 

"אנחנו מחזקים את ידי הממשלה, שמאפשרת את המשך העבודות של קק"ל למרות האלימות הקשה שראינו פה ביומיים האחרונים מצד בדואים פה בדרום, לינצ'ים ברכבים וחסימת כבישים, בניסיון להטיל אימה על מדינת ישראל ולגרום לה להפסיק את הנטיעות", אמר דויטש. "אנחנו מחזקים את ידי הממשלה שנכון לרגע זה לא נכנעת לאלימות, ומקווים שלא מדובר בהצגה לכלי התקשורת, ושימשיכו לתת לגורמי המקצוע, לקק"ל ולרשות מקרקעי ישראל להמשיך את העבודות כמו שתוכננו מלכתחילה". 

דויטש הדגיש כי המשך העבודות מהווה "מבחן משילות" עבור הממשלה: "אנחנו יודעים שיש דרישה לקפל את העבודות בסוף יום זה. בניגוד לטענות שהעבודות אמורות להימשך שלושה ימים בלבד, כל פרויקט כזה נמשך שבועות וחודשים. אנחנו קוראים לשר אלקין ולממשלת ישראל לא להיכנע ללחצים ולאיומים של רע"מ, ולהמשיך כסדרן את הנטיעות, הן באתר זה והן ביתר אתרי הנטיעות הקיימים בנגב בתוכנית העבודה של קק"ל. כל התקפלות כזו תהיה כניעה לטרור ולאיומים".

תגיות:בדואיםמאזן גנאיםתנועת רגבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה