חדשות בארץ

מפלה לליברמן: בג"ץ קבע כי הקיצוץ במעונות יום לילדי אברכים יידחה לשנה הבאה

הצעד הראשון של שר האוצר ליברמן בממשלה הנוכחית היה למנוע את סבסוד מעונות היום לילדי אברכים. היום ספג השר מפלה עזה, כאשר בג"ץ קבע שהקיצוץ יידחה לשנה הבאה

  • י' שבט התשפ"ב
ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

בג"ץ נגד ליברמן: היום (רביעי) הורה בית המשפט הגבוה כי יש לדחות את החלת הקיצוץ לשנת הלימודים הבאה ה'תשפ"ג ולא להחיל אותה במהלך השנה הנוכחית.

מדובר במכה מורלית קשה לליברמן, שהצעד הראשון שלו נגד לומדי התורה בממשלה הנוכחית היה – לבטל את סבסוד המדינה לילדי אברכים.

כזכור, לפני כחודשיים דן בג"ץ בשתי עתירות שהוגשו בעקבות ההחלטה. בדיון תהו השופטים פוגלמן, שטיין וגרוסקופף, מדוע ההחלטה התקבלה לאחר תחילת שנת הלימודים ובמהירות כזו שלא מאפשרת להורים להתארגן בחלופות אחרות או להיערך בהתאם. בעקבות כך דרש בג"ץ מהמדינה לספק תשובה לשאלה מדוע לא לדחות את הקיצוץ המתוכנן לשנת הלימודים הבאה.

המדינה החזירה לבית המשפט תשובה מפורטת, בת 70 עמודים, ובה הודיעה על דחיית ביצוע ההחלטה לחודש ינואר 2022. הממשלה, בהוראתו של ליברמן, וטענה כי אין צורך בדחיה נוספת ויש לממש את ההחלטה.

בדיון האחרון שנערך לפני שבועיים הציעו השופטים לצדדים להסכים על פשרה, כלומר: תינתן דחייה של ארבעה חודשים, והקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה. לדברי בית המשפט, דחייה זו תאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ. שר האוצר התנגד נחרצות לפשרה, והבוקר, כאמור, ספג מפלה מוראלית קשה.

סיעת ש"ס הגיבה לפסיקת בג"צ בנושא המעונות: "ההחלטה המבורכת של בית המשפט העליון לבטל את גזירת המעונות בשנה הנוכחית, מהווה אות קלון לממשלה ועדות נוספת לאופן השרירותי והמתעמר של שר האוצר ליברמן כנגד נשות האברכים. הוכח כי ליברמן פעל מתוך שיקולי נקמה פוליטיים ולהיטות לפגוע בלומדי התורה, כאשר אפילו את זמן ההיערכות המינימלי לא ניתן להם. אנו מקווים כי פסיקה זו תסלול את הדרך לביטולה הסופי של הגזירה ולהסרת החרפה על מהלך שכולו עיוות הצדק והתעמרות קשה בנשים היוצאות לעבודה. סיעת ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים ובכל האמצעים כדי לטרפד את גזירות הממשלה, בתקווה שעד השנה הבאה היא תיפול".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) הגיב להחלטת בג"ץ: "החלטת בג"ץ פה אחד בנושא גזירת המעונות מעידה על השנאה של ממשלת הזדון ללומדי התורה שהעבירה אותם על דעתם ועל שומרי הסף שנרדמו בשמירה. הסכנה הגדולה לצערי רק נדחתה לשנה הבאה. תפילתנו שזכות עמל התורה של אברכי הכוללים שיזכו לסבסוד מעונות השנה הזו תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הגיב אף הוא: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האמהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המדרגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה".

מפורום "תורתם אומנותן" - נשות האברכים בציונות הדתית שמנהלות בחודשים האחרונים מאבק עיקש בנושא נמסר: "שופטי בג"ץ נהגו בשכל ישר, אך מבחינתנו הם עשו את המובן מאליו. הם הבינו שההחלטה הזו נלקחה במטרה לחנך אותנו, בגסות, בחוסר רגישות, ובתחושה קשה שהמהלך הזה נועד לפגוע בעולם התורה. בניגוד לשופטי בג"ץ, חברי ימינה, שהיו יכולים מזמן לסיים את הסאגה הזו, הביעו בעיקר הזדהות אך לא עשו צעד משמעותי בכדי לעזור, וטרם הוכיחו את הרצינות שלהם בהשגת מתווה הוגן. כל חודש שעובר מבחינתנו זה לחתוך בבשר החי. משפחות התמוטטו כלכלית. זהו מאבק על הקיום ועל איך להתחיל את החודש.

"מעבר לנושא הכלכלי", הוסיפו נשות האברכים בציונות הדתית, "זהו מאבק על הכבוד ועל הזהות הלאומית. עד עכשיו ליברמן הוכיח שהוא זה ששולט בממשלה. ליברמן מצליח להשליט פחד על חברי ימינה, שברצותם יכולים לנער את הקואליציה על נושא כזה. לשמחתנו בג"ץ נתן לנו מרווח נשימה להמשיך להיאבק במישור הפוליטי. אבל זו גם שעת מבחן לימינה, שהגיע הזמן שיחליטו - אתם עם ליברמן או עם תורת ישראל?"

לתקציר פסק הדין, לחצו כאן.

תגיות:אביגדור ליברמןמעונותבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה