זוגיות ושלום בית

מהי אחת הסכנות הגדולות ביותר לזוגיות?

ישנם זוגות רבים, שמשקיעים את האנרגיות שלהם במקומות הלא נכונים, ולעומתם זוגות שפועלים בחכמה, מתמידים בדבר אחד בריא למען הקשר הזוגי. מהו הדבר הזה? הרב אברהם שהרבני במסר הכרחי לזוגיות שמחה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד הדברים ההרסניים ביותר לזוגיות הוא להסתכל החוצה, להשוות עצמנו לאחרים או לראות את עצמנו בעיניהם. זה מתחיל במחשבות טורדניות: "אוף, למה בעלי אינו כמוהו?", "למה אשתי לא יותר דומה לה?", וממשיך בעקיצות בקול רם: "אתה צריך ללמוד מבעלה, ראית איך הוא מתייחס אליה?".

רבים וטובים מתחילים את חייהם תוך ציפייה גדולה ואופטימיות אינסופית, ומהר מאוד מוצאים עצמם מתמודדים עם אתגרי החיים. ההתמודדות מולידה לא מעט תהיות בכל הנוגע למסלול החיים שבו היו מעוניינים לצעוד.

בפני כל בית יהודי ניצבים שלל אתגרים – כלכליים, נפשיים, זוגיים ומשפחתיים – ועם כולם עלינו להתמודד תוך ניסיון לשמור על טהרת הקודש היהודית והשראת השכינה מחד גיסא, ועל עבודת מידות יומיומית רצופה מכשולים ונפילות מאידך גיסא.

אין בית, אפילו לא אחד, שאיננו מתמודד עם קשיים ומורכבויות למכביר, גם אם כלפי חוץ נדמה שדווקא שם, בבתיהם של אחרים, נחים על זרי הדפנה והחיים זורמים בקלילות ובאושר. הדשא של השכן תמיד ירוק יותר, אבל אך ורק ממרחק גדול מספיק, ממנו לא ניתן להבחין בריבוי הבורות והקרחות המעטרות אותו.

אין זה נדיר לראות אנשים אשר במקום לנתב את כל האנרגיות הקיימות כלפי פנים, תוך טיפוח ביתם שלהם, בוחרים להביט מבעד לחלון אל בתים אחרים הנדמים – ורק נדמים – כטובים ומוצלחים יותר.

בפני כל אדם ניצבת הדרך שבה בחר הוא, אך עוד קודם לכן התווה לו אותה בוראו, כדי להגיע לתכליתו ולתיקונו בעולם. אין אדם שנכנס אל מתחת לחופה מתוך טעות, שכן כידוע, הכול מכוון. האם מישהו יכול להעז ולומר שהבורא יתברך התבלבל חלילה כאשר שידך את פלוני לפלונית?! אם נישאנו לאדם שלצידנו והבאנו לעולם את הילדים שהופקדו בידינו, ואנו עוסקים בעיסוקינו – ודאי שזה אך ורק לטובתנו.

כאשר האדם מסתכל על חיים של אדם אחר, נדמה לו בטעות כי החיים של זה שמולו טובים יותר משלו. זאת משום שהוא רואה את החיים של השכן שלו רק מבחוץ ולא מבפנים. את החיים של עצמו האדם מכיר עם כל החסרונות היחסיים שנדמה לו שיש לו, אבל הוא לא רואה את הבעיות של השכנים שלו – הרכב היוקרתי שלהם הוא בליסינג, דירת הפאר שלהם ממושכנת לבנק, הילדים המטופחים שלהם לא מכבדים אותם, הם לא מאושרים מהעבודה שלהם וכיו"ב. כלפי חוץ אנשים בדרך כלל מראים שהם מצליחים והכול טוב אצלם, ולכן יש לאחרים דמיון כי החיים של אותם אנשים מאושרים יותר מהחיים של עצמם.

צריך לזכור שהחיים מתרחשים בתוכך, ולא מחוצה לך. האושר / השמחה / שלוות הנפש / הרוגע וכו' – כל אלה דברים שקורים בתוכך, במחשבות ובתחושות שבפנים. ממילא אנשים לא רואים אצל האחר עד כמה הוא שמח במה שיש לו, מה מצב הרוח האמיתי שלו, מה מתחולל בתוכו בפנים, בעומק שאותו הוא מסתיר, לפעמים גם מעצמו.

שמחת החיים היא בתוכך פנימה, זה העיקר שבו עליך להתמקד: לאהוב את עצמך מבפנים, בלי קשר למה שיש / אין לך בחיצוניות. האהבה שלך לעצמך ולחיים – אסור לה שתהיה תלויה בדבר כלשהו. היא צריכה להיות מוחלטת, ללא תנאים וסיבות באשר הם. עליך לדעת לחיות את החיים של עצמך, בלי השוואות כלשהן לאחרים. רק כך תוכל להיות אדם מאושר באמת, בשביל עצמך.

אם כן, במקום למלא את ראשנו בשאלות ובתהיות שמא החמצתי זיווג מתאים יותר, שמא ילדי יכלו להיות אחרים, שמא יכולתי לעבוד בעבודה אידיאלית ועוד שאלות שאינן מקדמות אותנו בשום צורה ואופן, חשוב כי נעסוק בשאלות מעצימות ומקדמות, כגון: איך ניתן להוציא את המיטב דווקא מהחיים האלה? איך נוכל להשקיע בביתנו באמת ובתמים כדי שיוגשמו שאיפותינו? איזו עבודה עלינו לעשות כדי שנוכל לראות את עצמנו ואת סובבינו בעין טובה וחיובית? כדי להביא לצמיחת התא המשפחתי עלינו, להתרגל לראות את חצי הכוס המלאה, ולמעשה, על ידי מזיגה נכונה את החצי הריק נוכל למלא אנו בכל מה שאי פעם חלמנו למלא.

בואו לפגוש את הרב אברהם שהרבני בקורסי ההכשרה המקצועית בתחום הייעוץ וההדרכה לבית היהודי, יועצי נישואין ויועצות נישואין: מקצוע מבוקש ורווחי עם הסמכה מבית הידברות ותעודה מוכרת בשיתוף מכון ארנברג. הירשמו ליום הפתוח נשים: יום שלישי ג' טבת 27.12 | גברים: יום חמישי ה' טבת 29.12לחצו כאן או התקשרו 073-222-130

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה