חדשות בריאות

הערכות: כ-2 מיליון נדבקים בתוך שבועיים, בהם 2,000 חולים קשים

חוקרי האוניברסיטה העברית מעריכים, כי מספר החולים הקשים צפוי להגיע בעוד כשבועיים ל-1,000 עד 2,000, מהם 2 עד 5 אחוזים ילדים עד גיל 11. פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן העריך, כי ישראל חצתה את רף 100 אלף הנדבקים ביממה

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חוקרי האוניברסיטה העברית, המנטרים באופן שוטף את תחלואת הקורונה בישראל, פרסמו הבוקר (רביעי) את הערכתם המעודכנת, לפיה בעוד כשבועיים יהיו בישראל בין 800 אלף ל-2 מיליון חולים פעילים.

לדברי החוקרים, מספר החולים הקשים צפוי להגיע בפרק זמן זה ל-1,000 עד 2,000, כשבין 2 ל-5 אחוזים מהם יהיו ילדים עד גיל 11. עוד הוסיפו, כי הירידה בתחלואה צפויה להתחיל בין 25 ל-30 בינואר.

לאור הנתונים, החוקרים סבורים כי עומסי התחלואה הגבוהים צפויים ליצור עומס גבוה על המשק ומערכת הבריאות. בשורה התחתונה, הם ממליצים להגביל התקהלויות, לטייב את ההנחיות בנושא בדיקות האנטיגן המהירות, ובנוסף ליזום מבצעי סקר שיסייעו בצמצום קצב ההדבקה והקטנת העומס הנקודתי.

החוקרים מציינים כי "למרות רמות התחלואה הצפויות, ניתוח נתונים מלונדון מצביע על סיכוי מופחת לאשפוז כמו גם להידרדרות ממצב קשה לקריטי ביחס לתחלואה בזן דלתא. ולכן, למרות התחלואה הקשה, לא צפוי עומס קריטי במספר המונשמים. נקודת מבחן משמעותית בנושא זה תהיה בשבוע הבא, אז יתברר האם גם בארץ הסיכוי מופחת באופן דומה".

בתוך כך, פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן העריך הבוקר כי ישראל חצתה בימים האחרונים את רף 100 אלף הנדבקים ביממה, זאת על אף שהנתונים הרשמיים האחרונים של משרד הבריאות דיווחו על כ-41 אלף נדבקים חדשים שלשום. "ראינו את קצבי ההכפלה במדינות אחרות, הערכנו שנראה קצבים דומים גם כאן ושהקצב יהיה מאוד גבוה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "בינתיים זה מתנהג כמו במדינות אחרות, לפי התחזית".

"לאורך כל המגפה ידענו שיש יותר נדבקים מהמאומתים, אנחנו מפספסים פי 3 או 4 מהמספר האמיתי", הוסיף פרופ' סגל. "כשאתה לוקח את חלון הזמן בו אנשים מדבקים ומסתכל אחורה, כנראה שכרגע אחד מכל 15 אנשים בישראל עשוי להיות מדבק. זה אומר שכל אחד צריך לחשוב עכשיו כשהוא פוגש אנשים ביום יום, שכרגע הסכנה מאוד גדולה. מצד שני, אני חושב שאנחנו מתקרבים לשיא. בעוד הכפלה אחת או שתיים של מספר המאומתים, שזה פרק זמן של שבוע לשבועיים, אנחנו אמורים להגיע לשיא התחלואה, בו אחד ל-8 או 10 אנשים יהיה מדבק. זה הזמן שאנשים בקבוצות סיכון צריכים להישמר מאוד".

לדברי פרופ' סגל, הערכה זו מבוססת בין השאר על מודלים לפיהם עד כה נדבקו בין 600 ל-700 אלף אלף איש: "כשנעבור עוד הכפלה אחת או שתיים, יכול להיות שנגיע כבר ל-2 מיליון נדבקים, ובשלב הזה אנחנו אמורים להתחיל לראות את שבירת העקומה. זה מה שרואים גם במדינות אחרות". 

פרופ' סגל ציין, כי בעוד הכפלה אחת של מספר המאומתים ישראל צפויה להפוך לשיאנית העולם מבחינת מספר הנדבקים ביחס לאוכלוסייה: "היות ואין צפי שנתנהג באופן שונה דרמטית ממדינות אחרות, אני מעריך שבעוד שבוע-שבועיים נהיה בשיא התחלואה".

באשר למספר הצפוי של החולים הקשים, אמר פרופ' סגל: "בשל שילוב של קצב ההכפלה עם העובדה שהאומיקרון פחות אלים – אני מקווה שלא נעבור את שיאי התחלואה הקשה שראינו בגלים הקודמים. השיא בגל השלישי היה כ-1,200 חולים קשים, יכול מאוד להיות שנגיע לשם. צריך להיערך למספרים גבוהים יותר, בשל מחיר הטעות ואי הוודאות הגדולה". 

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה