חדשות בריאות

מיום חמישי: הבידוד למאומתים לקורונה יקוצר לשבעה ימים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, החליט לקצר את ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים, זאת כאשר בשלושת הימים האחרונים המאומתים אינם חווים סימפטומים

  • ט' שבט התשפ"ב
פרופ’ אש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע הערב (שלישי) על החלטתו לקצר את ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים, זאת כאשר בשלושת הימים האחרונים המאומתים אינם חווים סימפטומים. ההחלטה תיכנס לתוקף בחצות שבין רביעי לחמישי. אש אימץ בכך את המלצת הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) של משרד הבריאות.

במשרד הבריאות אמרו, כי בשבועות האחרונים נערכה בדיקה בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכללה בדיקות PCR ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים: "התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה הינו נמוך ועומד על כ-6% (מתוך 15 תרביות שנלקחו לאחר יום 7, רק תרבית אחת הייתה חיובית). נתונים אלו הוצגו לצט"מ, אשר המליץ לקצר את הבידוד לשבעה ימים (במקום 10 ימים שהונהגו עד עתה)".

"לאור נתונים אלו הנחה מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, לקצר את ימי המחלה, ככל שהאדם ללא תסמינים בשלושת הימים האחרונים לבידוד. במקרה של המשך הופעת תסמינים, יש להשלים עשרה ימי בידוד".

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "הבידוד למאומתים מתקצר לשבעה ימים. המחקר שערכו מומחי משרד הבריאות מראה שהסיכוי שחולה אומיקרון ידביק אחרי פרק הזמן הזה נמוך מאוד. אנחנו לא נחייב בידוד מעבר למה שנדרש, כדי לשמור על הבריאות, וגם על המשק, החינוך, התרבות וכדי לשמור ככל הניתן על שגרת החיים לצד הקורונה".

פרופ' אש הוסיף: "החלטנו לקצר את מספר ימי הבידוד לאחר שבחנו את הנושא ומצאנו כי הסיכוי להדבקה מעבר לשבוע הינו נמוך. החלטה זו תסייע להמשך פעילות המשק בתנאי התחלואה הגבוהים, תוך שמירה על בריאות הציבור".

תגיות:ניצן הורוביץבידודנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה