חדשות בארץ

רפורמה פוגענית נוספת בחסות בנט וכהנא, והפעם: קבורה אזרחית ולא יהודית

"אין גבול שלא נחצה": קבורה אזרחית, הכוללת טקסי קבורה על ידי רבנים רפורמים מקודמת בממשלה

  • ח' שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים מנצלים את הרכבה של הממשלה הנוכחית, ומקדמים רפורמה בנושא הקבורה האזרחית. מדובר בהסתערות על נושא ליבה, ובקשה לשינוי הסטטוס קוו.

מחר (שלישי) צפויה להתכנס בכנסת ועדה משותפת לועדת חוקה של ח"כ גלעד קריב, וועדת שירותי דת יהודיים של ח"כ יוליה מלינובסקי. השניים, המנסים לשנות את היהדות המסורתית, משתפים פעולה בסוגיית הקבורה האזרחית.

אל הדיון בוועדה הוזמנו נציגים ממשרד הדתות, נציגים מהמשרד לשוויון חברתי, וכן נציגי כלל ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים ובהם המרכז הרפורמי לדת ומדינה, חדו"ש, מכון על משמר הכנסת מבית התנועה המסורתית ומרכז השלטון המקומי.

מטרת התכנסות הוועדה היא לחייב את המדינה להקצות בתי קברות לקבורה אזרחית שלא על פי ההלכה היהודית ולקיים טקסי קבורה על ידי רבנים רפורמים וקונסרבטיבים. הטיעון של יוזמי הדיון מנסה להישען כביכול על חוק שנחקק לפני למעלה מ-25 שנה ולא קודם מאז, כיוון שלא היה בו צורך. במהלך הוועדה מטרתה של הישיבה היא לשמוע טיעוני הרפורמים והקונסרבטיבים, המבקשים הקצאה נרחבת לקבורה אזרחית.

בתגובה אמר אורן הניג מנכ"ל מרכז ליב"ה כי "כיום ברור שהרפורמים והקונסרבטיבים מבקשים לשנות לחלוטין את הפנים היהודיות של מדינת ישראל. בחסות בנט וכהנא - הם מסתערים על כל סוגיות הליבה וכובשים טריטוריה אחרי טריטוריה. אחרי הכותל, הרבנות, הכשרות והגיור - הם מבקשים לחולל מהפכה אנטי יהודית נוספת ולהקים בתי קברות אזרחיים בניגוד גמור להלכה היהודית. זה הזמן להתאחד כולם, חילונים, דתיים וחרדים - ולבלום אותם בעוצמה רבה".

ח״כ מעוז בתגובה לפרסום: "אין גבול שלא נחצה, אין קו אדום אותו הממשלה לא עברה. לממשלה הרפורמית של בנט-לפיד יש מטרה אחת: מחיקת זהותה היהודית של מדינת ישראל. הארגונים הרפורמיים צריכים להודות לניר אורבך, לעידית סילמן וליום-טוב כלפון שנותנים את ידם לעוול הזה".

הבוקר פורסם מכתבם של גדולי ישראל, הכואבים את הרפורמות של הממשלה. גדולי ישראל קוראים לעם להרבות בתפילה בכל שבת בעת פתיחת ההיכל.

חשוב להבין כי קבורת המת היא מצווה, שעל פיה חובה לקבור מתים בקרקע, כשהם עטופים בתכריכים. בכל הדורות דאגו היהודים להביא את מתיהם לקבורה ב"קבר ישראל" - בית קברות של יהודים בלבד, ופעמים שנעשו מאמצים גדולים כדי לפדות גופות יהודים שנהרגו כדי להביאם לקבורה יהודית. כך גם הוקם בכל קהילה יהודית "חברא קדישא" - ארגון שתפקידו הוא הדאגה לטיפול במת על פי ההלכה ושמירה על כבודו.

הרב אליהו עמר עונה בהרצאתו המרתקת על השאלות הבאות: למה מניחים אבנים בכל ביקור בבית הקברות, ולמה היהדות לא אמרה להניח זר על הקבר, אלא דווקא אבן?

תגיות:רפורמהחדשות בארץקבורה אזרחית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה