חדשות בריאות

שיקלי: "אנחנו בכאוס – ליברמן חושב שהציבור מטומטם"

בריאיון לגלי ישראל, מתח חבר הכנסת עמיחי שיקלי ביקורת חריפה על התנהלותם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי הממשלה במשבר הקורונה: "משבר ניהולי מנהיגותי"

  • ח' שבט התשפ"ב
שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי התייחס הבוקר לכאוס עקב התפשטות תחלואת הקורונה ומתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי הממשלה: "זה משבר ניהולי מנהיגותי", אמר בריאיון לגלי ישראל. "זה מטורף, אנחנו רואים בפועל מה פשר המשמעות של ראש ממשלה עם כוח אלקטורלי ופוליטי מוגבל, ומערכת שלמה שלא מסוגלת לתפקד בסנכרון ובתיאום כי כל אחד עושה מה שבראש שלו".

"שרת החינוך ושר הבריאות לא מצייתים להנחיות של בנט", הוסיף שיקלי. "כך נוצר מצב כאוטי. אין אזרח בישראל שלא מרגיש את הכאוס הזה. אני לא חושב שבאיזה שהוא שלב בקורונה היינו בכאוס יותר חמור".

שיקלי תקף את שר האוצר אביגדור ליברמן על טענתו כי הכלכלה מתפקדת ועל סירובו להעניק פיצויים לבעלי עסקים שנפגעים מהמשבר: "ליברמן חושב שהציבור מטומטם. בתי הקפה לא באותה תפוסה, אירועים גדולים מתבטלים. אנשים הולכים פחות לעבודה, נשארים עם הילדים בבתים. ההשפעה על הכלכלה אדירה, אבל אף אחד לא מציב תוכנית סדורה איך להתמודד עם זה".

בישיבת הממשלה אתמול צוטטו מספר שרים כמי שמתחו ביקורת על הדרך בה בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ מנהלים את המאבק במגפה. כך, לדוגמה, אמר השר מאיר כהן כי "הציבור לא איתנו, אנחנו מבלבלים את הציבור". השרה פנינה תמנו שטה הוסיפה כי "יש חוסר עקביות בהחלטות ושינוי תדיר שלהן", והשרה אורנה ברביבאי אמרה כי "אנחנו לא ברורים בהנחיות שלנו".

בריאיון לחדשות 13, הגיב השר הורוביץ על הביקורת: "אני חושב שאנחנו עושים עבודה מצוינת, לא רק בתנאים הקשים שאנחנו עומדים בפניהם אלא גם באופן יחסי", אמר. "אני מסתכל מה מדינות אחרות עושות, והנתונים אצלנו טובים בהרבה. אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו עושים, וזה מוכיח את עצמו".

בתשובה לשאלה האם לממשלה יש אסטרטגיה למאבק בקורונה או שהשרים הרימו ידיים, ענה הורוביץ: "אין לזה שחר. יש לנו מדיניות סדורה מאז הקמת הממשלה – חיים לצד הקורונה. מקסימום הגנה על הבריאות ומינימום פגיעה בשגרת החיים ובכלכלה – זאת המדיניות שלנו, ואנחנו ממשיכים בה בנחישות".

הורוביץ סירב לנקוב במספר החולים הקשים שעלול להוביל את מערכת הבריאות לסף ספיקה: "נוכל להתמודד עם מספר גדול של חולים קשה, השאלה כמובן כמה – את זה אנחנו לא יודעים במדויק. אנחנו נערכים לכך".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את הורוביץ על דבריו: "ניתוק – קווים לדמותו. וזו הבעיה האמיתית של הממשלה. אפס הבנה של האירוע ויצירת מציאות מדומה שבה הכל מצוין. כאוס, מאות אלפי חולים ומבודדים, מערכת חינוך מבולבלת, עסקים בקריסה. אבל הממשלה עושה עבודה מצוינת...".

תגיות:נפתלי בנטאביגדור ליברמןעמיחי שיקלינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה