חדשות בריאות

האם רופאים מאומתים לקורונה ימשיכו בעבודתם כרגיל?

על פי הפרסום בידיעות אחרונות, במשרד הבריאות בוחנים את האפשרות לפיה רופאים ואחיות שאובחנו כחיוביים לקורונה ימשיכו בעבודתם כל עוד אינם סובלים מתסמינים

  • ז' שבט התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע התפשטות תחלואת הקורונה בישראל, והחשש מעומסים כבדים על מערכת הבריאות, במשרד הבריאות בוחנים באופן תקדימי לאפשר לרופאים ולאחיות שנמצאו חיוביים לנגיף להמשיך בעבודתם כל עוד אינם סובלים מתסמינים. כך דווח היום (ראשון) בידיעות אחרונות.

המהלך הנשקל במשרד הבריאות נובע מההערכות לפיהן אלפי רופאים ואחיות יידרשו להיכנס לבידוד בשל הידבקות בנגיף, נתון שעלול להוביל את בתי החולים לעומסים בלתי אפשריים שישתקו אותם.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, דחה על הסף את האפשרות לפיה רופאים מאומתים לנגיף ימשיכו לעבוד: "בחינה מחדש תמיד ראוי לעשות – אבל הפקרות ושליפות מהמותן הן לא תוכנית עבודה".

"יש מקום לשקול קריטריונים חדשים בכל הקשור לתקופת הבידוד של צוותים רפואיים, לרבות האפשרות לקצר את תקופת הבידוד", הצהיר פרופ' חגי, "אולם ההסתדרות הרפואית לא תאפשר שום תרחיש שבו מעמידים את החולים ואת הצוותים בפני סכנה בריאותית".

משרד הבריאות עדכן בצהריים, כי מניין הנפטרים מסיבוכי הקורונה מפרוץ המגפה עלה ל-8,265. אתמול אובחנו 17,516 מאומתים חדשים לקורונה. שיעור המאומתים היומי זינק ל-11.71%, מתוך כ-152 אלף בדיקות שפוענחו – השיעור היומי הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2020. מקדם ההדבקה עלה ל-1.97.

עוד עולה מהנתונים, כי מחצות עד שעות הצהריים אובחנו 7,672 חולים נוספים. בשל כניסתו שלשום לתוקף של מתווה הבדיקות החדש, לפיו מי שאינם בני 60 ומעלה או שאינם נכללים באוכלוסיות בסיכון נדרשים לבצע בדיקת אנטיגן במקום בדיקת PCR, מספר המאומתים המדווחים באופן רשמי צפוי לרדת, ולא ישקף את מספר החולים האמיתי.

נכון לעכשיו, 116,411 בני אדם בישראל מוגדרים כחולים פעילים, מהם 529 המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים הקשים רשם זינוק משמעותי מנתוני סוף השבוע, ועומד כעת על 205, מתוכם 67 במצב קריטי. 50 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

תגיות:ההסתדרות הרפואיתמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה