כשרות

העובד הדתי גילה: המנהל מוכר בשר טרף

"באחד מן הימים הוא שם לב שבעל המקום הכניס ארגזי בשר ללא כשרות כלל. הוא נבהל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב וסרמן מחיפה ז"ל, שנפטר לאחרונה, היה יהודי ירא שמים שעלה מהונגריה. אירוע מיוחד סיפרו בניו עליו בעת השבעה, בעל מסר מחזק לכל אחד מאתנו. בצעירותו הוא עבד למחייתו בקצביה גדולה של אדם שאינו שומר תורה ומצוות, אך הבשר שנמכר שם היה כשר. באחד מן הימים הרב וסרמן שם לב שבעל המקום הכניס ארגזי בשר ללא כשרות כלל. הוא נבהל, אך שמר את הדברים בליבו. והנה, אישה שומרת תורה ומצוות נכנסה בכדי לקנות בשר. הוא ניגש אליה, ואמר לה בשקט "הבשר של היום לא כשר, אל תקני כאן".

האישה הודתה לו מקרב לב ועזבה את המקום. אולם אחד מעובדי המקום שמע את מה שהתרחש והלך להלשין למנהל. מיותר לציין שבו במקום הוא פוטר מעבודתו. זו הייתה מכה קשה, מכיוון שהוא היה בעל משפחה ואחראי לכלכלת אשתו וילדיו.

אותו אירוע קרה בשעות הצהריים, והרב וסרמן הלך להתפלל מנחה בבית הכנסת הסמוך. בתפילתו הוא בכה לקב"ה, וביקש שישלח לו פרנסה על מנת שיוכל לגדל אל ילדיו כראוי ולגדלם לדרך תורה ומצוות. בסיום התפילה ניגש אליו אדם, ואמר לו "ראיתי אותך בוכה כל התפילה. יש משהו שאני יכול לעזור לך?". ענה לו הרב שהוא מאוד היה רוצה לעבור לגור בקרית מוצקין משום ששם יש תלמוד תורה, והוא היה רוצה שילדיו ילמדו שם ויקבלו מושגים של תורה ומצוות, אבל אין באפשרותו לקנות שם דירה, ובפרט שזה עתה פיטרו אותו מעבודתו.

אותו אדם עמו הוא שוחח אמר לו "אני קבלן, ואני מוכר דירות בקרית מוצקין ממש ליד אותו תלמוד תורה, ואני מוכן למכור לך את אחת הדירות". ההצעה הייתה נחמדה, אך לא היה לו די כסף לרכישת דירה, וכשאמר לו זאת, הציע הקבלן "קח את הדירה, וכשיהיה לך כסף תשלם לי". הרב וסרמן נדהם מהנדיבות הלא השגרתית, ושאל אותו לפשר הדבר. תשובת הקבלן הייתה דוגמת מופת להשגחה פרטית "אשתי חזרה הביתה מהקצביה, וסיפרה לי שיהודי ירא שמים הציל אותה מרכישת בשר טרף. וכעת אני מבין שזה אתה. לאדם קדוש כמוך אני רוצה לעזור".

הרב וסרמן אכן עבר להתגורר באותה דירה, וזמן קצר לאחר מכן מצא עבודה מסודרת ומכובדת. במבט ראשון היה נראה שהוא מפסיד מכך שהוא עשה דבר מצווה במסירות נפש של מניעת את רכישת הבשר הטרף על חשבון איבוד מקור פרנסתו, אך בסופו של דבר הוא רק הרוויח מכך – גם דירה, גם עבודה יותר טובה, וגם שילדיו יזכו להתחנך בתלמוד תורה.

בכוחה של מסירות נפש אחת לחולל ניסים ונפלאות. הרב חיים זאיד בסיפורים מרגשים על כוחה של מסירות נפש. צפו:

 

מדוע אכלו 400 בנות לחם ומים בלבד במשך שבת שלמה? סיפור שאתם לא רוצים לפספס:

 

למה זוכה אדם שמתאמץ ומקיים את המצוות גם מתוך הקושי? הרב חיים זאיד בשיחה מחזקת על השכר של מסירות נפש למען מצווה:

תגיות:מסירות נפשכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה