חדשות בארץ

ישראלי נהרג במהומות בקזחסטן, זינוק במספר החולים הקשים: סיכום חדשות סוף השבוע

חברי הכנסת חיים כץ, אתי עטיה ויואב בן צור אובחנו כמאומתים לקורונה, במשרד הבריאות מעריכים כי אחד מכל שלושה ישראלים יידבק בנגיף. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 19:33)

לבן קוג'ישאווילי, אזרח ישראלי בן 22, נהרג אתמול מירי לעבר רכבו בעיר אלמטי שבקזחסטן. במדינה פרצו בימים האחרונים מהומות אלימות. משרד החוץ עומד בקשר עם הוריו של קוג'ישאווילי, המתגוררים באשדוד, ומסייע בהעברת גופתו לישראל. קוג'ישאווילי עבר בשנים האחרונות להתגורר בקזחסטן. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק.

משרד הבריאות עדכן הערב, כי 18,780 איש אובחנו אתמול כמאומתים לקורונה שיא יומי של מאומתים לנגיף מפרוץ המגפה. השיעור היומי של הבדיקות החיוביות זינק ל-9.48%, מתוך כ-200 אלף בדיקות שפוענחו. מקדם ההדבקה עומד על 1.95. ביום חמישי אובחנו 16,888 מאומתים לנגיף.

נכון להערב, 106,107 בני אדם בישראל מוגדרים כחולים פעילים, מהם 448 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים זינק ל-172, מהם 63 במצב קריטי. 49 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מסיבוכי הנגיף מפרוץ המגפה עומד על 8,259.

קורונה בכנסת: חברי הכנסת חיים כץ ואתי עטיה מהליכוד ויואב בן צור מש"ס אובחנו כמאומתים לקורונה. היום האחרון בו שהו כץ ובן צור בכנסת היה יום רביעי האחרון. עטיה, היושבת שבעה על אביה, לא נכחה בכנסת בימים האחרונים.

ברקע התפשטות תחלואת הקורונה בישראל, במשרד הבריאות מעריכים כי אחד מכל שלושה ישראלים יאובחן כמאומת לנגיף, כך דווח בחדשות 12. על פי ההערכות, בשבוע הקרוב צפויים להידבק כ-50 אלף איש ביום. התחלואה תגיע לשיאה בעוד כשבועיים, עם כ-200 אלף מאומתים ביום.

המומחים המייעצים לקבינט הקורונה מותחים ביקורת על הצעדים בהם נקטה הממשלה עד כה נגד התפשטות הנגיף. על פי הדיווח בכאן חדשות, המומחים ימליצו בשבוע הבא לקבינט להפעיל נוהל חירום במשק ולעבור לעבודה בקפסולות.

הממשלה צפויה לאשר מחר הצעה לביטול התו הירוק בקניונים, בחנויות הרחוב ובמרכזי הקניות. על פי ההצעה, במקומות אלו יונהג תו סגול מחמיר, שיכלול הגבלת תפוסה בהתאם לשטח החנות (למעט חנויות מזון ופארם).

חנויות ששטחן מעל 100 מ"ר יוכלו להכניס לקוחות לפי מפתח של 15 מ"ר לאדם. המפתח לחנויות קטנות יותר יעמוד על 7 מ"ר ללקוח או ארבעה לקוחות על כל החנות, לפי הגבוה מביניהם.

עוד נקבע בהצעה שתעלה להצבעה, כי בעלי הקניונים יוכלו לגדר מתחמי מזון ולאפשר כניסה אליהם רק עם הצגת תו ירוק.

בג'נין פרצו אמש עימותים בין חמושים פלסטינים לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית, וזאת לאחר מעצרם של שלושה צעירים ממחנה הפליטים ג'נין בידי מנגנוני הביטחון של הרשות. בין העצורים – מוחמד זביידי, אביו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצה בג'נין ואחד מהמחבלים שברחו לפני כארבעה חודשים מכלא גלבוע שבצפון. העיתון אל-קודס דיווח, כי זביידי שוחרר היום מהמעצר לאחר התערבות גורמים בכירים בתנועת פת"ח.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית. משעות אחר הצהריים צפויים לרדת גשמים מקומיים, מלווים בסופות רעמים יחידות, בעיקר בדרום הארץ ובהמשך גם במרכזה. קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום, מדבר יהודה וים המלח. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. הגשמים יוסיפו לרדת במהלך הלילה, יתמעטו בהדרגה וייפסקו לפנות בוקר יום שני.

ביום שני יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מעט מהרגיל לעונה.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה בהיר, וצפויה עלייה קלה במידות החום. ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד מעונן, והטמפרטורות יוסיפו לעלות במקצת.

תגיות:משרד הבריאותקזחסטןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה