חדשות בארץ

שני מאסרי עולם למחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר שני מאסרי עולם ופיצוי של מיליוני שקלים על מונתסר שלבי, המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח

יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

(עודכן: 10:37)

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר הבוקר (רביעי) עונש של שני מאסרי עולם ופיצוי של מיליוני שקלים על המחבל מונתסר שלבי, שהורשע ברציחתו של יהודה גואטה הי"ד בפיגוע הירי בצומת תפוח לפני כשמונה חודשים ובפציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא. המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת, החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחת גואטה, מסר: "אנו מקווים שהמחבל הארור יסיים את חייו בין כותלי הכלא כפי שמורה גזר הדין. אך כאן לא תם הסיפור. המלחמה בטרור לא יכולה להסתיים בענישה פלילית בלבד, במלחמה צריך להכות את האויב בכל הזירות האפשריות. מדינת ישראל חייבת לנקוט בצעדים מחמירים כנגד סביבת הטרור הכוללת ענישה מחמירה כנגד הסייענים. הגליית חמולת המחבל מהארץ ומלחמה וענישה כנגד כל גילוי הסתה או תמיכה בטרור".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, הגיב על גזר הדין: "עונשי בית המשפט אינם מספיקים כדי לעצור את תרבות הפיגועים והשוהאדה. אם מדינת ישראל חפצת חיים, עליה ליישם את מסקנות ועדת ארדן בכל הנוגע לתנאי המחבלים בכלא, להרוס את בתיהם מהר יותר ולהעניש את כל המסייעים. אין די בעונשי מאסר, יש להחמיר את תנאי הכליאה כדי שכל מחבל יחשוב עשר פעמים לפני שהוא מעז לפגוע באזרח ישראלי".

כזכור, בכתב האישום פורט כיצד כחודש לפני הפיגוע החל המחבל לתכנן כיצד ירצח חיילים או אזרחים יהודים. הוא ניסח צוואה, ועדכן את אשתו על קיומה. המחבל החליט לבצע את הפיגוע בצומת תפוח, בשל הנוכחות הרבה של אזרחים וחיילים במקום.

המחבל התאמן באקדח שהיה ברשותו, ותכנן לבצע את הפיגוע ב-30 באפריל. היות וחש ברע, הוא דחה את ביצוע הפיגוע לשבת, ובהמשך ליום ראשון. הוא הגיע ברכב לצומת תפוח, חמוש באקדח ובעשרות כדורי תחמושת. דרך חלון הרכב הפתוח, הוא ירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר לעבר האזרחים שעמדו בצומת, וחדל רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ והאקדח הפסיק לפעול. המחבל נפצע מירי שביצעו לעברו החיילים בצומת, אולם הצליח להימלט. הוא נלכד לאחר ארבעה ימי מרדף.

בחודש אוגוסט האחרון, לאחר הדיון בו הורשע המחבל, קרא אלישע גואטה, אביו של יהודה הי"ד, לגזור עליו עונש מוות: "המחבל הארור הודה בהכל. תחושה של הקלה כי זה מקצר הליכים, חבל סתם למשוך דבר ברור מאליו. אבל חבל שאנחנו יודעים לאן שולחים אותו – לקייטנה לכל החיים, אם לא ישחררו אותו באיזו עסקה כמו שאנחנו רגילים כבר לראות הרבה פעמים".

"הגיע הזמן שהשופטים, בעיקר הצבאיים, יצאו מהקופסה של עצמם ויחליטו מה טוב לעם ישראל, איך שומרים על השפיות של המדינה, ויחזירו את הפסקים שמקובלים בבתי משפט צבאיים, גזר דין מוות לאנשים שפלים כאלה המקדשים את המוות. אנחנו מקדשים את החיים".

"הוא רצח פה בדם קר בחור צעיר, עוד לא בן 19. מגיע לו גזר דין מוות, למשפחה שלו הגליה ולכל הסייענים מאסר עולם. לא להפוך את היוצרות. חבל שאנחנו משפילים עצמנו למטה למטה, ולא מחליטים כמו שצריך".

תגיות:פיגועיהודה גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה