בין אדם לחברו

"הצעקות בחוץ הלכו וגברו, איומים על תביעה נשמעו, וראשוני האורחים כבר החלו להגיע"

"לפתע הוא נתקל במנהל האירועים נסער ומזיע כולו מרוב איבוד עשתונות. הוא היה חיוור ואובד עצות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אלימלך בידרמן סיפר באחד משיעוריו על תקרית לא נעימה בכלל שהתרחשה באחד האולמות בבני ברק. באותו אולם ישנם שני אולמות – האחד גדול ומרשים, ואילו השני קטן ופשוט יותר במראהו. באותו יום בו התרחשה התקרית נכנס אחד מעובדי המקום למטבח כדי לבדוק שהכול מתנהל כשורה, לקראת שני האירועים המתכוננים לערב בשני האולמות, ולפתע הוא נתקל במנהל האירועים נסער ומזיע כולו מרוב איבוד עשתונות.

הוא התעניין ושאל אותו מה קרה, והלה השיב לו שהאולם הגדול הושכר עבור משפחת א', והקטן עבור משפחת ב', ולפני זמן קצר שני בעלי השמחות הגיעו והתברר ששניהם שכרו את האולם הגדול, והייתה פאשלה של אחראי ההזמנות ברישום. המנהל ניסה לשכנע את שתי המשפחות לוותר ולקיים את האירוע באולם הקטן, אך שתיהן עמדו על שלהם ודרשו לקיים את האירוע כפי שסוכם מולם. הוא היה חיוור ואובד עצות.

הצעקות בחוץ הלכו וגברו, איומים על תביעה נשמעו, וראשוני האורחים כבר החלו להגיע. אחד האנשים שנכחו במקום החל לדבר לליבו של אחד מבעלי השמחה ושכנע אותו לוותר, ולבסוף כשהוא התרצה והסכים הוא ירה "אבל את אשתי לעולם לא תצליח לשכנע". הוא ניגש אל האישה בעלת האירוע, ואמר לה "יש לך הזדמנות נדירה לעשות מעשה חסד ולזכות במצווה של בין אדם לחברו – על ידי וויתור. האם אין לך איזשהו צורך לזכות חזקה שתעמוד למשפחתך?". לפתע אותה אישה החלה לבכות ולספר שרק לפני שבוע גילו את המחלה הנוראה אצל אביה בבלוטות הלימפה, והוא ייאלץ בעוד כמה ימים להתחיל בטיפולים בבית חולים בבריסל שבבלגיה.

לאחר כמה רגעים של מחשבה, היא החליטה אכן לוותר ובחרה לקבל את הזכות הזו לרפואת אביה.

מספר ימים לאחר מכן הגיע אביה לבית החולים שבבלגיה על מנת לעבור טיפול כימותרפי ראשון. לפני הטיפול עשו לו צילום סיטי. לאחר זמן מה ניגש אליו הרופא, והסביר לו שהגידול אינו ממאיר כפי שחשבו, ואין צורך לעבור טיפולי כימותרפיה.

סיים הרב בידרמן את תיאור המקרה והוסיף כמה גדול הוא כוחו של וויתור, דווקא מתוך הקושי ושבירת הטבע, עד כדי כך שהוא פועל גדולות ונצורות מחוץ לגדרי הטבע ממש.

כשאתה אומר את המילה האחרונה בבית, סימן שאתה חלש - מדוע? הרב יגאל כהן בטיפים על מידת הוויתור בחיי הנישואין. צפו:

 

הרב זמיר כהן: "בזכות הוויתור, תפילותיה של רחל אמנו נשמעות עד היום"

קראו גם:

רוצים לזכות לאריכות ימים, לעורר רחמי שמים ושתפילתכם תתקבל? זה מפתח הברכה

תגיות:ויתורבין אדם לחברו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה