חדשות בריאות

אב ל-8 על רופאה יוצאת דופן: "היא מלאכית בלבן, לא רואים את זה כל יום"

ניסים ברזילי מספר בראיון ל-YNET על רופאה מיוחדת מהיישוב אפרת, שלולא התושיה שהפגינה, הסיפור הזה היה יכול להסתיים לגמרי אחרת

אא

באתר YNET סיכמו שנת קורונה נוספת עם הסיפורים הכי מרגשים שקרו השנה בצל המגפה. את אחד מהם סיפר ניסים ברזילי, שבחר להודות לרופאה מיוחדת ממרכז שליטה לקורונה של קופת החולים "מאוחדת".

גיבורת הסיפור הזה היא רופאה מהישוב אפרת, שעבדה כתורנית לילה במשל"ט הקורונה. סיפור שיכול היה להסתיים אחרת לגמרי, לולא התושייה שהפגינה. הרופאה עצמה לא מעוניינת להיחשף ולכן הסיפור שלה מסופר דרך אב המשפחה, ניסים ברזילי, מחנך בישיבה, שמתגורר עם אשתו ושמונת ילדיהם בישוב אלומה שבדרום הארץ.

"הכול התחיל שבועיים אחרי לידת בתי תהילה, לפני כשלושה חודשים. בשבת הרגשתי קצת חולשה ולכן למוחרת הלכנו כל המשפחה לעשות בדיקת קורונה. התברר שאני, אחד הבנים, בן שבע, והתינוקת הקטנה - נדבקנו בקורונה", מספר ניסים.

"כדי למנוע הדבקה נוספת, החלטנו שאני והילד עוברים למלונית, ואילו אשתי ושאר הילדים נשארים בבית, כאשר התינוקת בבידוד בחדר. בשעות הערב תהילה החלה להעלות חום גבוה ולהראות סימנים של מצוקה נשימתית. בסביבות 11 בלילה אשתי התקשרה למשל"ט הקורונה של מאוחדת, והרופאה התורנית ענתה לה. היא הבינה שמדובר במצב מסוכן מאוד עבור התינוקת ואמרה לאשתי שהיא חייבת לפנות אותה בדחיפות לבית החולים".

"באותו לילה קרס כל הוואטסאפ, ואי אפשר היה להשיג אף אחד. לא יכולנו למצוא מישהו שיבוא לשמור על הילדים. עשינו חשבון שעד שאגיע מהמלונית בירושלים נאבד זמן יקר, והיינו אובדי עצות. לא הייתה לנו אפשרות להפעיל תמיכה מהיישוב כי מי שכבר השגנו חשש להגיע ולהישאר עם הילדים שהיו בבידוד ואשתי פחדה להשאיר ילדים קטנים ללא השגחה למשך הלילה".

משפחת ברזילימשפחת ברזילי

"בסביבות שלוש לפנות בוקר, אחרי שהבנו שלא ניתן להשיג אמבולנס, הרופאה אמרה לאשתי שתרוץ למיון בברזילי באשקלון עם התינוקת ואילו היא תיסע אלינו הביתה ותשמור על הילדים. אשתי הייתה בשוק, היא לא האמינה. צריך להבין, הרופאה הזו גרה באפרת, ונסיעה בלילה עד הבית שלנו זה לפחות שעה וחצי, כאשר אין ווייז ורשתות התקשורת נפלו. אשתי השאירה לה מפתח מתחת לשטיח. כשהיא הגיעה אלינו הביתה, סיפרו לי שאחד הילדים התעורר בבכי ונשכב בכניסה של הבית. היא הרגיעה וחיבקה אותו, והחזירה אותו למיטה כמו אמא לכל דבר. הילדים התעוררו בחמש וחצי בבוקר וראו שאמא שלהם לא בבית, אבל למרות שהייתה שם אישה זרה שהם לא מכירים, היא עברה איתם את ריטואל הבוקר, נטלה איתם ידיים, דאגה להם לארוחת בוקר, דאגה שיתפללו ושיחקה איתם כדי להעביר את הזמן עד שהגעתי".

"התינוקת שלנו אושפזה לכמה ימים והשתחררה הביתה. אשתי חלתה בקורונה חמישה ימים אחרי זה, וכמעט כולם נדבקו. אחרי שלושה שבועות ושרשרת בידודים – ברוך השם כולנו אחרי זה. עדיין לא הספקנו לנסוע לאפרת ולהודות לה באופן אישי, כי היינו עסוקים בהחלמה מהקורונה, אבל אני בטוח שעוד ניסע וניפגש. אני רוצה להודות לה מעומק ליבי. היא מלאכית, מלאך בלבן זו ההגדרה שמתאימה לה. היא עשתה איתנו חסד גדול. בימים שאחרי היא גם התקשרה ושלחה הודעות. לא רואים את זה בכל יום, היא אדם מיוחד במינו", אמר ניסים לסיכום.

תגיות:קורונהרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה