חדשות בריאות

בעקבות העומס במתחמים: אלו השינויים במדיניות בדיקות הקורונה

ישראל מתקרבת לאי-ספיקה בבדיקות הקורונה. בעקבות כך צפויים שינויים במתווה הבדיקות

  • א' שבט התשפ"ב
(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)
אא

האומיקרון משתולל ברחבי הארץ, ועומס כבד נרשם במתחמי בדיקות הקורונה. בעקבות כך, הוררה אמש (ראשון) ראש הממשלה נפתלי בנט כי ייערכו שינוי בקריטריונים לבדיקות.

יכולת ביצוע הבדיקות של ישראל עומדת על כ-200-170 אלף בדיקות ליום, כאשר בימים האחרונים כבר נרשמו 160-140 אלף בדיקות מעבדה ליום. הקרבה לאי-ספיקה בבדיקות הקורונה חייבה את רה"מ למצוא פתרונות.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', אלו השינויים במתווה בדיקות הקורונה:

1. מחוסנים שיאותרו כחיוביים באנטיגן לא יצטרכו לבצע בדיקת PCR נוספת.

2. מחוסנים שנחשפו למאומת יבצעו בדיקת אנטיגן מהירה מוסדית. בדיקות PCR יינתנו למי שיש סימפטומים לקורונה, ולבני 60 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון שהיו במגע עם מאומת.

3. מחוסנים שחוזרים מחו"ל לא יצטרכו לבצע בדיקה ביום השלישי.

"אם יש בעיות, ויש - כמו התורים הארוכים לבדיקות שאנחנו מכירים - אנחנו נטפל", אמר רה"מ במהלך מסיבת העיתונאים, "אבל המצב הוא של כמות אדירה של מאומתים, בבת אחת, מעל ומעבר לקיבולת סבירה של המערכת. לכן, בשעות אלה ממש אנחנו נערכים לשינוי קריטריונים בנושא הבדיקות, כדי להוריד באופן מהיר את העומס הכבד".

בעקבות ההתקרבות לאי-ספיקה בבדיקות קורונה, מסרה אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, כי "משרד הבריאות במצוקה כי לא התארגנו ומי שייפגע זה התושבים. שכל אזרח ישמר לנפשו".

"השכל הישר אומר שדווקא הסימפטומטיים יעשו אנטיגן כי הבדיקה יותר מדויקת עבורם, ואילו הסיכוי לתוצאה שגויה לאסימפטומטיים גבוה יותר", אמרה בהתייחסה לשינוי במתווה הבדיקות.

אדמון תוקפת את חוסר ההיערכות של הממשלה: "היכולת שלנו בגל הדלתא הייתה 200 אלף בדיקות. חודשיים יודעים שיש אומיקרון, למה לא גייסו עוד כוח אדם?! היה זמן לעשות מערך לוגיסטי, לגייס חיילים מפיקוד העורף - זו בושה וחרפה. תחושת הבטן שלי היא שהרימו ידיים עוד לפני שהאומיקרון תקף. המעבדות הן החיילים בחזית ויכולנו להיערך אחרת. אם לא פנו למעבדות ולא ארגנו אותם מבעוד מועד, זה כאילו לא הכינו את החיילים למלחמה".

תגיות:מגפת הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה