חדשות בריאות

משה בר סימן טוב: "לעשות מאמץ מינימלי למתן את הגל"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר סבור כי לא נעשה מאמץ מינימלי למתן את גל התחלואה: "יש רמות שונות של הכלה, לא צריך להביא להתפרצות שיא"

  • א' שבט התשפ"ב
בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס הבוקר (שני) בביקורתיות למדיניותה של ממשלת בנט מול התפשטות נגיף הקורונה: "אנחנו לא עושים את המאמץ המינימלי הנדרש כדי למתן את הגל", אמר בריאיון לכאן ב'.

"אנחנו מתייחסים לזה כמצב בינארי של סגר או הדבקה המונית", הוסיף בר סימן טוב. "יש אמצע. אפשר למתן את ההדבקה עם הגבלת ההתקהלויות, וגם עם דאגה לכך שמערכת החינוך תעבוד בקבוצות קטנות ונפרדות ככל הניתן, אולי עם הרבה יותר בדיקות בתוך המערכת".

בר סימן טוב ציין, כי אומנם "לפעמים יש מצב שאנחנו לא יכולים יותר להגיע לשליטה מלאה על התפשטות הנגיף", אבל "עדיין יש רמות שונות של הכלה. לא צריך להביא להתפרצות שיא. יש התקהלויות שאפשר למנוע אותן בלי לגרום נזק כבד כבד לכלכלה".

"גם לפגיעה בריאותית יש מחיר כלכלי, וצריך גם את זה להביא בחשבון", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר. "לא יכול להיות שכל המדיניות שלנו נגזרת מחוסר הרצון שלנו לפצות במקרה של הטלת הגבלות. זה נראה ומרגיש חלק מהסיפור".

"אני חושב שאפשר למתן את הגל. אני חושב שיש לזה ערך – גם בריאותי, גם בחיי אדם, וגם ערך כלכלי. זה דורש הקצאה של פיצויים, עשינו את זה בעבר על ידי הממשלה, זה יכול להיעשות גם עכשיו".

"אם ניתן למנוע מוות של מאות אנשים בלי להטיל צעדים מאוד קשים על הציבור – אני חושב שראוי לעשות זאת", הצהיר בר סימן טוב. "הדיון הציבורי היום מתמקד בשאלה האם מערכת הבריאות תקרוס או לא, אבל הוא לא מתמקד בכמה אנשים ימותו, לכמה אנשים יהיו נזקים ארוכי טווח שניתן למנוע אותם".

תגיות:נגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה