חדשות בארץ

אמסלם הגיש תביעת לשון הרע נגד חדשות 12 ודה-מרקר

חבר הכנסת דוד אמסלם צוטט בדה-מרקר ובחדשות 12 כמי שאמר שיש 'לכלוא את השמאלנים במכלאות'. בעקבות הציטוט הלא נכון, הוא הגיש כתב תביעה נגדם ונגד כלי תקשורת נוספים ועיתונאים

אמסלם (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אמסלם (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) הגיש היום (ראשון) תביעת נזיקין, לרבות לשון הרע, נגד שורה של כלי תקשורת ועיתונאים, וזאת בעקבות ציטוט לא נכון שהובא בשמו לפיו אמר כי יש 'לכלוא את השמאלנים במכלאות'.

התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין מוטי שמעון, מופנית נגד העיתון דה-מרקר וקבוצת הארץ כולל המו"ל עמוס שוקן, סגן העורכת והכתב רותם שטרקמן, חדשות 12, מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, עורך אולפן שישי רון ירון והמגיש דני קושמרו. נתבעים נוספים הינם עורך הדין משה גורלי ועיתון כלכליסט, יועץ התקשורת רונן צור, עורך הדין קובי סודרי, תת-אלוף (במיל') אמיר השכל ממובילי מחאת בלפור, ואשת התקשורת ג'ודי שלום ניר מוזס.

בכתב התביעה דורש אמסלם, בין היתר, לפסוק עבורו תשלום פיצוי כספי בסך 500 אלף שקלים; צו המורה לנתבעים לפרסם תיקון או הכחשה לדברים שהנתבעים הודו או יודו שהינם לשון הרע או שמקצתם אינם אמת; וכן צו שיאסור הפצה של עותקי הפרסומים של הנתבעים כלפיו המכילים לשון הרע וצו המורה על החרמתם.

מטעמו של אמסלם נמסר: "כתב התביעה מגולל את תמצית העובדות, ומספר איך החל מיום 17/11/2021 ועד היום פרסמו וממשיכים לפרסם הנתבעים, איש איש מהם, במועדים, בנוסח, במקום באופן ובאמצעים שיתוארו, פרסומים כנגד התובע, האסורים על פי דין ומהווים עוולות בנזיקין על פי פקודת הנזיקין ועל פי חוק איסור לשון הרע ועל פי כל דין. בכך פגעו הנתבעים בתובע וגרמו לתובע נזקים עצומים המתרבים וגם מתמשכים. הנתבעים לא עשו דבר להקטנת הנזק או להפסקת מעשי העוולה, אלא שאף הגבירו והוסיפו, ועדיין מוסיפים ומפרסמים פרסומים פוגעניים אסורים כנגד התובע".

"גם מכתבי התראה ודרישה שנשלחו מטעם התובע אל הנתבעים לא הביאו את הנתבעים להפסיק מעשיהם האסורים, וגם לא הביאום לפעול להקטנת הנזק אלא רק הביא את חלקם לפעול לנסיון לטשטוש, העלמה או הכבדה על תיעוד והבאת הראיות כניסיון לגרימת נזק ראייתי מובנה".

כזכור, בכתבה בדה-מרקר ובשידור בחדשות 12 צוטט אמסלם כמי שאמר בשיחה עם גולשים בספייס שיש 'לכלוא את השמאלנים במכלאות'. "הבנתי שערוצי התעמולה ומהנדסי התודעה בתשקורת עבדו שעות נוספות בשבת", אמר אמסלם יממה לאחר השידור בחדשות 12. "הרי אם בהקלטה מהספייס שומעים בוודאות שלא נאמרו המילים לכלוא אותם (השמאלנים) במכלאות, פשוט לא נביא אותה, ונתבסס על השקרים מדה-מרקר, כמה פשוט".

"אמרתי, ולא אתנצל על כך: כשם שהשמאל דורס אותנו היום בוועדות ובכנסת, כך נדרוס אותם כשנחזור לשלטון. לכולם מותר לדבר על בריונים וסמרטוטים, רק לדודי אמסלם לא. לכולם מותר לדבר עם הידיים ולהיות בוטים, רק לדודי אמסלם לא. אז לא עוד".

תגיות:דוד אמסלםהתקשורת הישראליתחדשות 12כתב תביעהדה-מרקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה