חדשות בריאות

דיון סוער בממשלה: "אנחנו מבלבלים את הציבור"

ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר מפני התפשטות תחלואת וריאנט האומיקרון בישראל, ואמר כי יהיה צורך בשינוי מדיניות לגבי הנבדקים כדי למנוע את קריסת מערך הבדיקות. שרים מחו בישיבה על שינויי המדיניות התכופים. שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב: "ההנחיות משתנות כי המציאות משתנה"

(צילום: Emil Salman/POOL)(צילום: Emil Salman/POOL)
אא

הממשלה התכנסה היום (ראשון) בצל התפשטות תחלואת הקורונה בישראל וההערכות הקודרות של הגורמים המקצועיים להידבקות המונית בקרב האוכלוסייה. חלק מהשרים מחו בישיבה על השינויים התכופים בהנחיות: "אנחנו מבלבלים את הציבור".

ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר בפתח הישיבה: "כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות, ואנחנו צפויים לראות הכפלה, ואז הכפלה של הכפלה, כבר בימים הקרובים. ככה זה עובד. שיהיה ברור – גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק, בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל. יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום, כבר בזמן הקרוב".

לדברי בנט, "מערכת הבריאות, בעבודה עם שאר מערכות המדינה, נערכת לגל הזה תוך מעקב צמוד אחר ההתנהגות של וריאנט האומיקרון בדרום אפריקה, בארצות הברית ובאירופה. אנחנו מסתכלים עליהם ולומדים. אנחנו לומדים יותר כל יום, ומיישמים לקחים גם מניסיונם של אחרים, מלונדון ועד ניו יורק. המטרה שלנו היא תמיד אותה מטרה: לאפשר כלכלה מתפקדת ככל האפשר, תוך שמירה על הפגיעים ביותר שבתוכנו".

"המדיניות והצעדים שננקוט יותאמו למצב התחלואה וליכולת הספיקה של בתי החולים", הדגיש בנט. "במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים, צריך לזכור שגם מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום הוא קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית. אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא הכרנו. לכן, אנחנו רואים, למשל, עומס כבד בבדיקות ואנחנו פועלים ברגעים אלה, למצוא פתרונות".

בחלקה הסגור של הישיבה ציין ראש הממשלה, כי יהיה צורך לשנות את המדיניות בנוגע לנבדקים, כדי להגביל את מספרם ולמנוע את קריסת מערך הבדיקות: "עקב עומס חריג, נצטרך לעשות שינויים היום בבדיקות, שאזרחים לא יעמדו שעות בתור".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מתח ביקורת על ניהול ההתמודדות מול הקורונה: "אנחנו מבלבלים את הציבור", הצהיר. "אני ארבע פעמים ביום נדרש להצביע על צעדים חדשים. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים". שר המודיעין אלעזר שטרן הוסיף, כי "המדיניות לא ברורה מכיוון שאנחנו כל הזמן רוצים להקל".

שר הבריאות ניצן הורוביץ טען מנגד כי "ההנחיות משתנות כי המציאות משתנה. זה קצב שלא הכרנו. יהיו אנשים שלא נבדוק אותם. אין ברירה". לדבריו, גל תחלואת האומיקרון יהיה "קיצוני אבל קצר".

תגיות:נפתלי בנטניצן הורוביץעמר בר לבנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה