חדשות יהדות

חכם שלום כהן והגר"ח קנייבסקי נגד רפורמת הכשרות: "הרס גמור לכל מערך הכשרות"

החל מהבוקר, כל בית עסק יוכל לבחור איזה רבנות תעניק לו כשרות. גדולי ישראל מתנגדים נחרצות

  • כ"ט טבת התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

רפורמת הכשרות של כהנא יצאה היום (ראשון) לדרך, וגדולי הרבנים פרסמו מכתב התנגדות נחרץ. לדבריהם, רבני ערים שיעניקו כשרות לעסקים או בתי אוכל בערים שהם אינם מכהנים בהן, תיאסר כשרותם באופן גורף - כך דווח הבוקר לראשונה ב'וואלה'.

את המכתב כתב נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, ועליו חתם שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, והרב שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים של ש"ס. בהמשך צפויים לצרף את חתימותיהם רבנים נוספים כמו הרב גרשון אדלשטיין, ואדמו"רים המזוהים עם סיעת "אגודת ישראל" ביהדות התורה.

את מכתבם פתחו הרבנים בקינה כואבת אודות "מחרבי הדת, המנסים לעקור את יסודות הדת בארץ ישראל, להתיר גיורים למאות אלפי גויים נגד התורה הקדושה, לפגוע בכרם בית ישראל ובקדושת היוחסין, על ידי התבוללות קשה ונוראה שאחריתה עד אובד, ומבקשים לעקור ולהפקיע את הכשרות מידיהם הנאמנות של הרבנים המוסמכים לכך ולתיתה בידיים זרות, דבר שעלול לזרוע הרס וחורבן בחומות הכשרות והדת".

עוד מוסיפים הרבנים ומציינים כי אחת ממטרותיה של הרפורמה היא לזרוע מחלוקת בין רבני ישראל: "בכך שמבקשים להתיר לרבנים אחרים ליתן כשרות שלא במקום מושבם ולגרום לקנאה ותחרות האחד מול רעהו – שבמקום שהוסרה הכשרות על ידי המרא דאתרא מטעמים הלכתיים, יבוא האחר וייתן כשרות לאותו המקום, וזהו הרס גמור לכל מערכת השכרות בארץ הקודש, וסופה מי ישורנו".

מכתב הרבניםמכתב הרבנים

במכתבם, הזהירו הרבנים את המועצות הדתיות שלא להעניק כשרות לעסקים שממוקמים  בעיר אחרת. כה דבריהם: "ואל יהין רב מלתת כשרות שלא במקום מושבו וחלילה לו מלהשיג גבול רעהו ליתן כשרות בעיר אחרת בשום צורה ואופן ושארית ישראל לא יעשות עוולה", כתבו. בנוסף, הרבנים כתבו כי רבני ערים שיאפשרו זאת "תיאסר כשרותם בכל דוכתא (מקום) שכן עדות היא בכך שרצונם להשגת גבול והרס הכשרות גרידא".

המכתב מתפרסם, כאמור, עם החלת השלב הראשון של רפורמת הכשרות. החל מהיום יוכלו בעלי המסעדות, המפעלים, המרכולים וכל עסק לייצור ומכירת מזון לבחור איזה רב עיר יעניק להם תעודת כשרות. מטרתו של כהנא היא לפתוח את שוק הכשרות לתחרות. החלק המשמעותי של הרפורמה ייכנס לתוקף בעוד שנה מהיום, ובמסגרתו ייכנסו תאגידים פרטיים לשוק הכשרות, והם יוכלו להעניק כשרות בדומה לרבני ערים הפועלים כיום מטעם הרבנות הראשית לישראל.

בד"ץ כהנא: מדוע רפורמת הכשרות של הממשלה מסוכנת?

(קרדיט: ערוץ 2000)

תגיות:מכתברפורמהכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה