מנוחה פוקס

עד כמה חשוב לדבר בשפה תקנית וראויה?

הנכדים שלי מדברים בסלנג, ואני חושבת שזה לא ראוי. האם כדאי לתקן אותם, או שכך לא ירצו לדבר איתי?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חיתנתי ברוך ה' את כל ילדי, ועכשיו זה הזמן ליהנות מהנכדים.

באחת המשפחות, הילדים מרבים לדבר בסלנגים. אני מאוד לא אוהבת את זה, ומתקנת אותם בכל פעם למילים תקניות.

יום אחד אמרה לי הבת שלי, אמם של הילדים: "תזרמי אתם, הם לא יאהבו לדבר אתך אם את כל הזמן מתקנת אותם".

שמעתי ונבהלתי. חשבתי שזה טוב שאני מתקנת אותם.

מי צודקת?

* * *

טוב שילדים ידעו את השפה הנכונה והתקנית.

טוב שגם את, סבתא, תשמעי את הסלנגים החדשניים שהם מדברים בהם.

את צריכה להבין שזוהי שפתם.

נכון שאם תתקני אותם, הם בסוף ייאנחו ויפסיקו לדבר אתך.

לכן, מה שאני מציעה לך, זה לא לתקן ולא לומר: "לא אומרים כך אלא כך", אלא לומר אחריהם את המשפט שאמרו, אבל בצורה הנכונה, הנקייה, הראויה.

כך לא ירגישו שאת מתקנת אותם, ובכל זאת ילמדו איך כן לדבר.

לגבי הסלנגים, אם אין בהם משהו לא יפה, לא נאה, לא מתאים, הניחי להם.

הקשיבי ולמדי.

זה לא אומר שמחר תתחילי לדבר ב"סבבה" אם זה לא מתאים לך.

זה כן אומר שתתחילי להבין אותם יותר, וזה חשוב.

 

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים