הסברה ישראלית

כוכב רשת יהודי שמתעמת עם פעילים שמתעבים אותנו - עושה שמות ברשת

על רודי רושמן כבר שמעתם? אם לא, הגיע הזמן: הוא יהודי, הוא אוהב ישראל, והוא נלחם בכל דרך אפשרית בהפגנות אנטי-ישראליות בעולם, כדי שאפילו עוד 'שונא' אחד - יהפוך לאוהב

אא

"צריך למצוא מה המטרה, והתמונה והחזון לעם ישראל", הוא אומר למצלמה, רגע לאחר שאמר קריאת 'שמע ישראל' והניח תפילין בכותל. "זה לא לי שיש את התשובה. כשנמצא את הדבר הזה, באמת נוכל להמשיך קדימה. כי הפרק של עם ישראל, שקיווינו שהו אחרון, זה היה לחזור לציון, לירושלים. ועשינו את זה כבר. עכשיו מה הפרק הבא".

הכירו את רודי רושמן: כוכב רשת בן 27 שגדל בארה"ב ועלה לאחרונה לישראל. 

רושמן נוהג להסתובב ברחבי העולם בהפגנות נגד ישראל, ולהתעמת עם פעילים שמוציאים את דיבתנו בתקשורת העולמית כמו BDS ונאו-נאצים. "שכחנו שאנחנו מתפללים לקיר", הוא מביט אל הכותל ואומר. "אז זה לא הקטע לבוא לקיר. זה הקטע לדעת את המקום, ולדעת לאיפה ממשיכים קדימה אחרי זה".

רושמן, בוגר אוניברסיטת קולומביה היוקרתית - מוכר היטב בקרב צעירים יהודים ממוצא אמריקני. 

בשלב מסוים בראיון, שנערך בערוץ 'כאן 11', צעירים ניגשים אליו ומבקשים להצטלם איתו. כשהם נשאלים האם הם מכירים אותו, הם עונים באנגלית: "ברור, כולם מכירים אותו מהרשתות החברתיות. הוא פעיל גדול למען ישראל, למען העם היהודי. הוא מנסה להביא שלום".

רודי שם לו למטרה להתערות בהפגנות אנטי ישראליות שמתקיימות בעולם, ולהתעמת עם המפגינים - שלרוב שונאים את ישראל שנאת מוות. "ראיתי הרבה סרטונים שבהם רודי מדבר עם אנשים שמתעבים אותו", מספר אחד הצעירים באנגלית. "אני אוהב איך שהוא תמיד שומר על קור רוח, ומנסה ללמד. אני מעריך את זה. זה דורש הרבה סבלנות בימינו".

במקרים רבים, הפעילים שאיתם הוא מתעמת - מקללים אותו, מאיימים עליו ואפילו מרימים יד. אך במקרים אחרים, על אף שהם לא רבים - הם מחבקים אותו ואף מודים לו על יכולת ההקשבה יוצאת הדופן שלו, על הסובלנות ועל האומץ לבוא ולהציג את הדברים כמו שהם באמת. 

פעיל שונא שהפך לאוהב, מחבק את רודי באחת ההפגנות פעיל שונא שהפך לאוהב, מחבק את רודי באחת ההפגנות

"חביבי, תודה אחי. טוב לדבר איתך", אמר לו הבחור שבתמונה, וחיבק אותו בסימפתיה. "אני אוהב אותך".

"גם אני. הלוואי שיהיה שלום", אומר רודי תוך שהוא מחבק אותו בחזרה. 

"העמים שלנו ישתנו, ויהפכו לאנשים טובים", ממלמל הבחור תוך כדי החיבוק הארוך. 

"בזערת השם", משיב רודי. 

"אני מעריכה את העבודה שלך, אפילו שאני לא תמיד מסכימה איתך", אומרת לו סטודנטית אמריקנית שחלפה במקום.

"עם מה את לא מסכימה?", שואל רודי בסובלנות, וניכר עליו שהוא באמת מקשיב. 

"כשאתה הולך להפגנה ומדבר עם בן אדם שבבירור אין לו מושג על מה הוא מדבר, יש לזה חשיבות. אפילו חשיבות רבה. אבל אתה מתעלם מפעילים רבים שכן יודעים על מה הם מדברים, ואכפת להם מאוד ממה שהם עושים".

"אבל אני גם מתווכח עם פעילים כמו נועם חומסקי - שאי אפשר לומר שהוא לא מכיר את הסכסוך", משיב רושמן. "עם פעילים פלסטיניים שהם מאוד מלומדים, ומכירים את הנושא היטב. הם נאבקים עבור העם שלהם. הם מנהיגים בקהילות שלהם, ויש להם הרבה ידע בנושא".

אחת לכמה זמן נפגש רושמן עם צעירים מוסלמים במפגשים משותפים, במטרה לעשות פעילות וולונטרית כגון ניקיון של ארץ ישראל. 'על הדרך' - הם מדברים. "בסופו של דבר זה לא משנה במה אתה מאמין, זה האדמה של כולנו. אז אם אנחנו יכולים להתחיל לנקות את האדמה - אולי אפשר, בתהליך, לנקות גם את השנאה", הוא מסכם. 

תגיות:יהודיהסברהישראלכוכב רשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה