חדשות בריאות

היריון של 1 למיליון: "התאומים מתוקים ומהממים"

לאישה עם 2 רחמים נולדו תאומים, שבאופן נדיר גדלו בזמן ההיריון בנפרד זה מזה, עובר בכל רחם: "בבדיקה הראשונה של ההיריון הרופא כמעט התעלף"

  • כ"ו טבת התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

אל לדוביץ' נולדה עם רחם מסוג דידלפי. מדובר במצב בו לאשה יש 2 רחמים, כאשר לכל רחם יש חלל נפרד וצוואר משלו. באופן נדיר, לדוביץ' הרתה בהריון תאומים כאשר כל תאום גדל בנפרד ברחם אחר. כלומר, בשונה מכל שאר הריונות התאומים אשר חולקים את חלל הרחם וגדלים זה לצד זה, במקרה הזה התאומים של אל נפגשו לראשונה רק אחרי הלידה.

מדובר בסיטואציה רפואית נדירה ביותר, ששכיחותה בספרות הרפואית הינה 1 למיליון הריונות. עד כה תוארו פחות מ-15 מקרים דומים בספרות הרפואית. מצב משולב של רחם דידלפי ושל היריון תאומים הופך את ההיריון לכזה הנמצא בסיכון גבוה ביותר, בעיקר ללידות מוקדמות. 

לדוביץ' ביצעה מעקב היריון בבית החולים לנשים ויולדות בתל אביב, במרפאת התאומים בניהולו של פרופ' לירן הירש המשמש גם כמנהל המחלקה להיריון בסיכון גבוה. לאור מורכבות המקרה, היה צורך במעקב אינטנסיבי ביותר. בשבוע ה-35 להיריון עברה לדוביץ' ניתוח קיסרי על ידי פרופ' הירש, והתאומים זכו סוף סוף להכיר אחד את השני. 

"בגיל 20, הרבה לפני ההיריונות, התבשרתי שיש לי 2 רחמים וכל השנים פחדתי שהתינוק יהיה ברחם הימני שהוא קטן יותר", סיפרה לדוביץ'. "בבדיקה הראשונה של ההיריון הרופא כמעט התעלף, ולקח לו עשר דקות לבשר לי שיש לי עובר בכל רחם. משם התחיל היריון מלא בחששות, אבל מהרגע שהגעתי לפרופ' הירש ידעתי שאני בידיים טובות והמשכתי את ההיריון תחת מעקב עד ללידה. התאומים, בן ובת, מתוקים ומהממים ואני בטוחה שלמרות שלא נפגשו עד כה, הם יהיו האחים והחברים הכי טובים".

תגיות:רחםהיריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה