חדשות בריאות

זינוק נוסף בתחלואה: כ-4,000 מאומתים ביממה, מקדם ההדבקה עלה ל-1.62

בבתי החולים מאושפזים 151 חולי קורונה, מהם 94 במצב קשה. מדיניות הבידודים החדשה, שנועד לצמצם את מספר האנשים הנדרשים לבידוד, נכנסה לתוקף

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 3,947 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה – המספר היומי הגבוה ביותר של מאומתים מאז סוף ספטמבר. השיעור היומי של הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות, ועמד על 2.93%, מתוך כ-136 אלף בדיקות שפוענחו. מדובר בשיעור היומי הגבוה מזה כשלושה חודשים. מקדם ההדבקה רשם זינוק נוסף, ועומד כעת על 1.62 – נתון המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה.

20,429 בני אדם בישראל מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים בבתי חולים עלה ל-151. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה רשם אף הוא עלייה, ועומד נכון להבוקר על 94, מהם 46 במצב קריטי. 38 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 8,243.

בין המאומתים שאובחנו אתמול היו 1,681 תלמידים. נכון להבוקר, 8,456 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים, ומספר התלמידים המבודדים עומד על 55,797.

461 מבין המאומתים שאובחנו אתמול חזרו מחו"ל, מהם 150 מארצות הברית, 57 מאיחוד האמירויות, 41 מטורקיה, 36 מצרפת, 20 מאיטליה, 18 מהונגריה, 15 מאוקראינה ו-10 מבריטניה.

מדיניות הבידודים החדשה, שנקבעה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון עם שרי הבריאות והחינוך, נכנסה היום לתוקף, בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת. המתכונת החדשה נועדה לצמצם את מספר האנשים הנדרשים להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לחולים מאומתים.

על פי ההנחיות החדשות, מחוסנים או מחלימים שבאו במגע עם מאומת לנגיף, ללא הבחנה בין הווריאנטים, יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית), במימון המדינה. עם קבלת תוצאה שלילית, הם יוכלו להמשיך בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

במידה ותוצאה בדיקת האנטיגן הייתה חיובית – על המחוסנים או המחלימים לבצע בדיקת PCR ולשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה. אם קיבלו תוצאה שלילית – הם יוכלו להמשיך בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. במידה והתקבלה תוצאה חיובית – עליהם להיכנס לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

מי שאינם מחוסנים או מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) נדרשים לבצע בדיקת PCR במקרה של חשיפה למאומת לנגיף (ללא אבחנה בין הווריאנטים). אם התוצאה שלילית – עליהם להיכנס לבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה. ניתן לקצר את הבידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7.

במידה והבדיקה לאחר החשיפה למאומת יצאה חיובית – על הנחשפים להיכנס לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

במתווה החדש צוין, כי במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה