חדשות בארץ

מחאת הגיור: המסתננים "התגיירו" ב"גיור אקספרס" בדרום תל אביב

ארגון חותם יזם מחאה נגד רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, והציב בדרום תל אביב דוכן "גיור אקספרס". הרכב ה'דיינים' – כהנא, קריב וליברמן – "גיירו" עשרות מסתננים, והעניקו להם תעודת גיור המאשרת כי גוירו ב'גיור כהנא'

  • כ"ה טבת התשפ"ב
תעודת ’גיור אקספרס’ למסתנן (קרדיט צילום: ארגון חותם)תעודת ’גיור אקספרס’ למסתנן (קרדיט צילום: ארגון חותם)
אא

ארגון חותם הציב אתמול (שלישי) בדרום תל אביב את דוכן ה"גיור אקספרס" של השר לשירותי דת מתן כהנא, שר האוצר אביגדור ליברמן וחבר הכנסת גלעד קריב.

במסגרת המחאה נגד רפורמת הגיור של כהנא, הרכב ה'דיינים' – כהנא, קריב וליברמן – "גיירו" את מסתנני דרום תל אביב בגיור אקספרס על פי המתווה אותו מקדם כהנא. כל מסתנן קיבל באופן מהיר תעודת גיור המאשרת כי גוירו ב'גיור כהנא'.

מנכ"ל חותם עמיטל בראלי הסביר: "מתן כהנא וגלעד קריב מעוניינים לפתוח דוכני גיור, לגיור המוני של כל הבא ליד, כולל עובדים זרים, מסתננים ושוהים בלתי חוקיים. הדבר יביא לנישואי תערובת במדינת ישראל בקנה מידה קטסטרופלי. ברגע שמתגיירים אלו יירשמו כיהודים, בגיורי כהנא, לא ניתן יהיה לדעת מי עבר גיור אמיתי והוא גר צדק, לעומת מי שעבר גיורי אינסטנט בגיורי כהנא. כל מי שלא ירצה להתבולל יצטרך להתחתן על פי ספרי יוחסין, הנקיים מגיורי כהנא".

"הגענו להמחיש איך מתווה הגיורים של כהנא וקריב הולך לפעול", הוסיף בראלי. "אנו נעשה הכל בכדי לעצור את הרפורמה בגיור. גיור אמיתי הוא התחברות אמיתית לעם ישראל, למורשתו ולתורתו, ולא דרך קצרה למסתננים ומבקשי עבודה להתאזרח בישראל".

בחוברת שפורסמה על ידי חותם, הוסברו הסכנות הנשקפות ממתווה הגיור החדש. לדברי הארגון, "ההצעה של כהנא מעניקה את סמכות הגיור הממלכתי, על כל משמעויותיו, לבתי דין בהם ישמשו כל רב אזורי או רב יישוב. סמכותו של בית הדין החדש לא תהיה רק לתושבי הרשות המקומית שממנה מגיעים הרבנים, אלא הם יוכלו להקים דוכן גיור לכל אחד שיבוא, מכל קצוות הארץ".

כדי להמחיש את הסכנות שברפורמת הגיור, הוסיפו בארגון: "האם היינו מוכנים לקבל שכל פקיד זוטר במס הכנסה יקבע את מדיניות המס של מדינת ישראל? האם הגיוני שכל מ"פ בצבא יוכל להחליט על המדיניות הביטחונית של מדינת ישראל? האם בסמכות כל רופא במרפאה מקומית לקבוע בשאלה האם יש לחסן את אזרחי המדינה בחיסון נגד קורונה?".

תגיות:אביגדור ליברמןמתן כהנארפורמת הגיורארגון חותם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה