חדשות בריאות

בנט: "תהיה הדבקה בהיקף שלא הכרנו"

ראש הממשלה נפתלי בנט: "האומיקרון מדבק מאוד. הרבה אנשים יידבקו. תגנו על הילדים"

  • כ"ד טבת התשפ"ב
(צילומים: shutterstock / פלאש 90)(צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

עם התפשטותו של גל הקורונה החמישי ברחבי הארץ, העניק הבוקר (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט ריאיון ל'כאן רשת ב''. "אנחנו רגע לפני סערת הדבקה - בהיקף שלא ראינו בישראל. האומיקרון שונה מכל מה שהכרנו", אמר ראש הממשלה.

"האומיקרון מדבק מאוד, רואים בעולם שהוא שובר את כל השיאים, כמעט בכל המקומות. הרבה מאוד אנשים ידבקו", הזהיר ראש הממשלה. "יש נטייה כרגע להרגיש 'אווירת סוף קורס', אבל אנחנו לא, עדיין מסוכן. אני מבקש ומצפה מהורים שכמו שהגנו על עצמם - שיגנו על הילדים. החיסונים הם בטוחים - כבר מיליוני ילדים אמריקנים התחסנו בחיסון שני, זה בטוח וזה עובד".

ראש הממשלה נשאל על הבטחתו לחסן 80 אלף איש ביום. הבטחה שלא מומשה. וכך השיב: "אני אסביר משהו. הציבור, כל עוד הכול טוב בחוץ אז הוא לוקח את הזמן. ההחלטה שקיבלתי, של לסגור את שמי ישראל לכניסת זרים, הביאה לנו ארבעה שבועות של יתרון על שאר העולם, אפילו חמישה שבועות. בעוד שאירופה עכשיו בשיא הגל וסגרים".

בנט מציין כי לא קיימת אפשרות להטלת סנקציות על אי התחסנות: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על אנשים שלא התחסנו", אמר והוסיף: "מציגים לי קו שאומר שמי שמחוסן, גם אם הוא ייחשף למגע כזה או אחר - יוכל להמשיך לתפקד. מי שלא מחוסן - אנחנו לא נרצה שייחשף, כי הוא מסכן את עצמו. לכן, אני ממליץ לכל מי שרוצה המשך פעילות שגרתית בעסק, בעבודה, בלימודים, פשוט לגשת להתחסן".

"המטרה שלי מתחילת המגפה זה להימנע ככל האפשר מסגרים", מסביר ראש הממשלה את מדיניות אי הסגרים שלו. "חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא. אמרו לי שהעובדה שאני לא מטיל מגבלות רוחביות זו שגיאה ועמדתי בלחץ הזה. אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים,

"אני רק שם אל מול עיניי מצפן של מקסימום בריאות ומקסימום כלכלה", ממשיך בנט, ומסרב להשיב במדויק האם סגר הוא אופציה שקיימת על הפרק. "מקומות עבודה, עסקים קטנים שנפגעו כל כך קשה בגלים הקודמים, ונעשה מה שנכון. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כי זה באמת מסובך".

ראש הממשלה התייחס לסערה שהתחוללה בעקבות נסיעתם של אשתו וילדיו לחו"ל, זאת בזמן שקרא לציבור שלא לטוס. "משפחת בנט פועלת לחלוטין על פי הכללים. עושים פה עוול לגילת", אמר ראש הממשלה. "גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים".

ראש הממשלה התייחס לאיום האיראני: "אנחנו בנינו אסטרטגיה מאוד רובוסטית להתמודדות מול הסכנה האיראנית, לא רק הגרעינית אלא גם מול העובדה שאיראן הקיפה את ישראל במשך 30 שנה במעין טבעת של רקטות, ובעשור האחרון איפשרו לחיזבאללה להתחמש במעל ל-100 אלף רקטות. אנחנו צריכים את העסק הזה לגלגל אחורה, אין להם מה לחפש פה. במקביל אנחנו צריכים למנוע מאיראן להגיע או לפרוץ לנשק גרעיני לצמיתות".

ראש הממשלה התייחס לקואליציה שהקים: "זאת ממשלה מאוד מורכבת. יש פה שמונה מפלגות בקואליציה, מפלגות משמאל, מימין, יהודים, ערבים, זה מורכב. אבל דווקא כאדם שישב בהרבה ממשלות, שהייתי שר ביטחון, ושר כלכלה, ושר חינוך, ראיתי ממשלות - בלי תחרות זאת הממשלה הכי אפקטיבית שהייתי בה. אני לא בטוח שאני אובייקטיבי אבל".

"הממשלה תוציא את ימיה", סיים ראש הממשלה את דבריו. "אני מאוד מאמין בממשלה, אבל אני חייב להגיד זה תלוי גם בחבריה. אם חברי הכנסת יסתכלו על התמונה הגדולה של כל הדברים הנפלאים שאנחנו עושים ולא ייכנסו לפינות קטנות - אני מאוד אופטימי". בהמשך אמר כי הוא מתחייב לקיים בצורה מלאה את הרוטציה: "לחצתי יד ליאיר לפיד ואני מתכוון לקיים בצורה מלאה את הרוטציה. כולל הכול. כשאתה הולך על מהלך כזה אתה צריך להאמין בזה, ואני מאמין במהלך".

תגיות:מגפת הקורונהזן אומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה