חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 1,760 מאומתים חדשים ביממה, 87 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבעת הימים האחרונים נרשם זינוק של 81.1% במספר המאומתים החדשים לנגיף, ומספר החולים הקשים החדשים גדל ב-108%

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 1,760 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. השיעור היומי של הבדיקות החיוביות עמד על 1.87% מתוך כ-95 אלף בדיקות שפוענחו. מקדם ההדבקה נותר על 1.41 – נתון המעיד על התפשטות המגפה.

בשבעת הימים האחרונים נרשם זינוק של 81.1% במספר המאומתים החדשים לנגיף. מספר החולים הפעילים ברחבי ישראל עומד על 13,053, ו-143 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים החדשים גדל ב-108%. נכון להבוקר, מצבם של 87 חולים מוגדר קשה, מהם 47 שנמצאים במצב קריטי. 18 חולים מחוברים למכשירי אקמו. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 8,242.

במרכז הרפואי שיבא בתל השומר יוצא היום לדרך מחקר ראשון מסוגו בעולם, במסגרתו תיבחן יעילותה של מנת חיסון רביעית נגד קורונה. במחקר, המבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים, ישתתפו כ-150 עובדי בריאות משיבא שקיבלו את החיסון השלישי עד ה-20 באוגוסט ותוצאת הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל-700. הניסוי, שנערך בשיתוף משרד הבריאות, אושר על ידי ועדת הלסינקי – הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם.

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא המובילה את המחקר מטעם בית החולים, אמרה: "במחקר זה נבחן מהי השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים ועל מניעת תחלואה, ונבדוק את הבטיחות. מחקר זה צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית, נבין האם ולמי כדאי לתת מנה רביעית. מחקר זה, ומחקרים קודמים שהוביל המרכז הרפואי שיבא, מאפשרים לחקור סוגיות העולות תוך כדי ניהול המאבק במגפה ולשמש את מקבלי ההחלטות בקביעת מדיניות הבריאות בישראל ובעולם".

אתמול הודיע משרד הבריאות על הענקת אישור חירום לגלולה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה, לאחר שבשבוע שעבר קיבלה התרופה אישור חירום ממנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA). משרד הבריאות חתם בסוף השבוע על הסכם עם פייזר לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל. 

מדובר בתרופה אנטי-ויראלית המעכבת את פעילותו של אנזים הפרוטאז, שהינו הכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף. התרופה, הניתנת בטבליות, מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה. התרופה, המיועדת לטיפול ביתי, צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים, ומשך הטיפול בה הינו 5 ימים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה