סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: עוד יהיה זמן לחנך אותם. עכשיו צריך לקרב

משה רבנו יכול היה לנזוף בעם. השעבוד במצרים הוביל לדרדור רוחני. רבים מהיהודים עבדו עבודה זרה. התרבות המצרית משכה אותם. ובכל זאת, אלוקים לא אומר למשה שיוכיח אותם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התחלנו לקרוא השבוע בתורה את ספר שמות, לא רק כסיפור היסטורי על יציאה מעבדות לחירות. הדברים גם נכתבו עבורנו, לימינו. אז איך יוצאים לחופשי? איך מתחילים להניע מהלך של שינוי?

משה רבנו יכול היה לנזוף בעם. השעבוד במצרים הוביל לדרדור רוחני. רבים מהיהודים עבדו עבודה זרה. התרבות המצרית משכה אותם. ובכל זאת, אלוקים לא אומר למשה שיוכיח אותם או יאיים עליהם. להפך. שימו לב לפסוקים מלאי ההשראה עימם משה ניגש לעם ישראל המשועבד והכואב: "כֹּה תֹאמַר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: ה' אֱלֹוקי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹוקי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם... ה' אֱלֹוקי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי, אֱלֹוקי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, לֵאמֹר: פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם... וָאֹמַר אַעֲלֶה אֶתְכֶם מֵעֳנִי מִצְרַיִם אֶל... אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ".

עוד יהיה זמן לחנך אותם נגד עבודה זרה. כרגע צריך לחזק, לחבר אותם לחזון, להגיד שהסבל שלהם לא היה לשווא ושהוא עומד להסתיים, ולהזכיר את אבות האומה, אברהם, יצחק ויעקב.

הרבי מלובביץ' מסביר: "גם בדורנו, הדרך הטובה ביותר לקרב ולחנך היא להזכיר את היופי של מורשתנו ולרומם את הרוח באופטימיות".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירמשה רבינוחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה