חדשות בארץ

הורשע המחבל שביצע פיגוע דקירה ביום הזיכרון לחללי צה"ל

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע את המחבל, שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא ביום הזיכרון לחללי צה"ל. עו"ד חיים בלייכר: "נדרוש לתת למחבל את העונש המקסימלי"

  • כ"ב טבת התשפ"ב
זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע הבוקר (ראשון) את המחבל מוחמד רישה בביצוע פיגוע הדקירה בכפר סבא ביום הזיכרון לחללי צה"ל לפני כשנה וחצי. רישה הורשע, לאחר הודאתו, בעבירה של ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור ובכניסה לישראל בניגוד לחוק.

על פי פרטי כתב האישום שהוגש נגד המחבל, ב-28 באפריל 2020 הוא נכנס לשטח מדינת ישראל ללא היתר שהייה, במטרה לבצע פיגוע דקירה. לאחר שנכנס לישראל, הוא עלה על אוטובוס וירד בתחנה הסמוכה למתחם G בכפר סבא, שם נתקל בבתיה לבל. הוא ניהל עמה שיחה קצרה, כדי לוודא שמדובר ביהודייה, ולאחר מכן דקר אותה – כשהיא בגבה אליו – דקירות רבות בכל חלקי גופה. גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין, הוא המשיך לדקור אותה באמצעות להב הסכין שנותר בידו.

בשארית כוחותיה, לבל נמלטה מהמחבל תוך שהיא זועקת לעזרה. אזרח העובד כמאבטח, שעבר במקום עם רכבו, זיהה את המחבל שהמשיך לרדוף אחרי לבל. הוא עצר את המכונית, שלף את נשקו, ירה לעבר המחבל שתי יריות ונטרלו. המחבל הועבר במצב בינוני לבית החולים שיבא בתל השומר. לבל פונתה במצב בינוני-קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, שסייע וייצג את לבל כנפגעת עבירה, מסר: "היום הורשע מחבל טרוריסט אכזר שביצע פיגוע אכזרי בגב' בתיה לבל בעיצומו של יום הזיכרון אך בשל יהדותה. היה חשוב לנו לזרז את הרשעת המחבל, שכן מדובר במקרה המעיד על החייתיות של פראי האדם הטרוריסטים. דווקא בתקופה של טרור גואה אנו נדרוש לתת למחבל את העונש המקסימלי, אשר יהווה קריאת כיוון להחמרת ענישה בביתי המשפט ובחקיקה כנגד הטרור האסלאמי".

מתנועת אם תרצו, שליוותה את לבל, נמסר: "מברכים על עשיית הצדק בבית המשפט, אך הדרך עוד ארוכה. אנו דורשים את הענישה המחמירה ביותר. המחבל צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון".

תגיות:כפר סבאפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה