חדשות בריאות

אומיקרון - תרחיש אימים: 90,000 מאומתים חדשים ביממה; קריסת מערכת הבריאות

על פי התרחיש שהוצג לבכירי מערכת הבריאות, בישראל צפויים להיות בעוד כמה חודשים 90,000 מאומתים חדשים ביום

  • כ"ב טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תרחיש אימים הוצג ביום חמישי לבכירי מערכת הבריאות. על פיו, ישראל עלולה להגיע בתוך כמה שבועות לכ-90,000 מאומתים חדשים ביום, ולמיליוני ישראלים מאומתים בתוך חודש וחצי. התרחיש, שדווח ב'ישראל היום', מתבסס על אופי התפשטותו של זן האומיקרון בחלק ממדינות העולם, כמו בריטניה ודנמרק.

צוות המומחים מתריע מפני תרחיש קשה במיוחד. לדבריהם, אמנם יש עדויות מחקריות לירידה מסוימת באלימות של הווריאנט, אולם מדובר בירידה מועטה, כיוון שקצב ההידבקות הצפוי באומיקרון הוא פי שלושה וארבעה יותר מהזנים הקודמים. עוד מציינים המומחים כי החשש הוא גם בשל יכולתו המוגברת של האומיקרון להדביק גם אוכלוסייה מחוסנת".

על פי המומחים, אם האומיקרון יתפשט באופן בו הוא מתפשט במדינות אחרות בעולם, עלולה להיות קריסה של שירותי האשפוז בבתי החולים בארץ בגלל תחלואה ואשפוזים בהיקפים שלא היו עד עתה בישראל. עוד מזהירים המומחים בפני תחלואה נרחבת בבתי האבות ובמוסדות האשפוז הסיעודיים, הידבקויות ובידודים נרחבים במערכת הביטחון ובמוסדות הממשלה והשלטון, והידבקויות ובידודים המוניים למורים ולתלמידים.

התרחיש משותף לאגף לשעת חירום במשרד הבריאות ולמרכז המידע הלאומי למערכה בקורונה של חיל המודיעין. המומחים מציינים כי "האומיקרון השתלט על תמונת התחלואה במדינות רבות, ובתוך כשבועיים-שלושה שבועות הוא צפוי להפוך לדומיננטי בישראל. נוסף על כך, הוא צפוי לעבור את שיאי המאומתים בגלים הקודמים ובמהירות רבה בהרבה, וריבוי התחלואה יאתגר הרבה מהתפקודים היומיומיים, כולל חינוך, פנאי, מקומות עבודה ושירותים יומיומיים. תחומים חיוניים נדרשים להיערך בהקדם לטובת שמירה על רציפות התפקוד, כולל צה"ל, משטרה, שב"ס וספקי תשתיות".

באנגליה, למשל, בתוך שבועיים עלה מספר המאומתים החדשים ליום מ-200 ל-50,000. כן מדווח על עלייה חדשה באשפוזים, לצד תחילת תמותה מהנגיף. באנגליה מושבתים 100 אמבולנסים מתוך 400, בשל מאות עובדי מערכת הבריאות שהם חולים או מבודדים. בתי ספר רבים באנגליה עברו ללמידה מרחוק, נסיעות אוטובוסים ורכבות מבוטלים בשל עשרות עובדים חולים. על פי ההערכות בממלכה הבריטית, כ-75% מכוח האדם בבריטניה מושבתים בשל מחלה או בידוד.

בדרום אפריקה התחלואה בשיאה: כל אדם שלישי מאומת לקורונה, וכמות אשפוזים בשבוע הוכפלו פי 2.5.

עלייה חדה בהתפרצות המגיפה גם במדינות שווייץ, אירלנד, נורבגיה, צרפת, קפריסין, פורטוגל, איטליה, פינלנד ושבדיה.

תגיות:מערכת הבריאותאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה