חדשות בריאות

האומיקרון מתפשט בישראל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות

במשרד הבריאות עדכנו, כי במהלך היום זוהו 591 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון. בבתי החולים מאושפזים 149 חולי קורונה, 90 מהם במצב קשה. חברי קבינט הקורונה אישרו את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר

מתחם בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מתחם בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:43)

משרד הבריאות עדכן הערב (מוצאי שבת), כי במהלך היום זוהו 591 מאומתים חדשים לאומיקרון. עד כה זוהו בישראל 1,118 מאומתים לווריאנט. 723 מכלל המאומתים שבו מחו"ל. בנוסף, קיים חשד גבוה ל-861 מקרים של חשיפה לווריאנט, שתוצאות הריצוף לגביהם טרם התקבלו.

מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות על עלייה נוספת בתחלואת הקורונה בישראל. על פי הנתונים, אתמול אובחנו 1,775 מאומתים חדשים לנגיף – הנתון היומי הגבוה בחודשיים האחרונים. שיעור החיוביים היומי ממשיך לעלות, ועמד על 1.82% מתוך כ-100 אלף בדיקות שפוענחו. במקדם ההדבקה נרשם זינוק נוסף, והוא עומד כעת על 1.4.

בבתי החולים מאושפזים 149 חולי קורונה, 90 מהם במצב קשה. מצבם של 41 חולים מוגדר קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 8,241.

חברי קבינט הקורונה אישרו אתמול, במשאל טלפוני, את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף מחר, בחצות הלילה שבין ראשון לשני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

המתווה, שהוצג בדיון הקבינט האחרון על ידי המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בתיאום עם משרד הבריאות, קובע כי הקניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים). עוד נקבע כי הכניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים: חנויות למוצרי פארם, אופטיקה ועזרים רפואיים, מרכולים, מכולות וסופרמרקטים. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה